احتمالا شما هم در ادارات مختلف صندلی‌های متفاوتی را مشاهده کرده‌اید و حتما برایتان این سوال پیش آمده که دلیل تفاوت این صندلی‌ها چیست؟ صندلی‌های اداری بر اساس فاکتورهای متعددی ساخته شده و در موارد مختلفی بر اساس نیاز کاربران استفاده می‌شوند‌. اگر مایل به دانستن اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره انواع صندلی‌های اداری استاندارد هستید، مطالعه این متن به شما پیشنهاد می‌شود.

انواع صندلی اداری از نظر نوع پایه

قیمت صندلی اداری

 

صندلی‌هایی که در ادارات و برای اهداف مختلف استفاده نمی‌شوند در دو نوع پایه ثابت و پایه چرخ دار ساخته شده‌اند. معمولا صندلی‌هایی که پایه ثابت هستند، برای کاربرانی در نظر گرفته می‌شوند که زمان کمتری روی آن‌ها می‌نشینند و نیازی به جابجایی دائم دست‌ها و سر و گردن ندارند‌. صندلی‌های انتظار، اتاق جلسات و… از این نوع هستند‌. صندلی‌های چرخ دار نوع دیگری از صندلی‌های اداری هستند که پایه های آن‌ها به سبب داشتن چرخ به اطراف حرکت کرده و دور خود می‌چرخد.‌ این صندلی‌ها برای کارمندان دائمی یک شرکت و اداره کاربرد دارند و باعث راحتی هرچه بیشتر افراد می‌شوند‌.

انواع صندلی‌های اداری از نظر کاربرد کدامند؟

صندلی‌های اداری بسته به اینکه در چه جایگاهی و برای چه افرادی استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. در ادامه متن، دسته‌بندی کاملی از انواع صندلی‌ها در ادارات را مشاهده می‌کنید.

 

بیشتر بخوانید : دلایل استفاده از صندلی اداری برای کاهش کمر درد

 

 صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی پشتی بزرگ‌تر و با ارتفاع بیشتری دارد. این صندلی‌ها معمولا چرخ‌دار بوده و متناسب با نوع میزکار و دکوراسیون اتاق مدیریت، مدل‌ها و طرح‌های مختلفی دارند. معمولا صندلی‌های مدیریتی دارای پایه‌هایی با ۵ چرخ هستند که راحتی و ایمنی زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

صندلی کارمندی

صندلی کارمندی تقریبا تمامی ویژگی‌های صندلی مدیریتی را دارد، با این تفاوت که از نظر ظاهری و کیفیتی کمی ضعیف‌تر است. این صندلی‌ها حجم کمتری را اشغال می‌کنند، ولی از نظر استاندارد بودن، تمامی اهداف لازم را برآورده کرده‌اند. این صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه تکیه‌گاه را دارند و پایه‌های چرخان آن‌ها امکان حرکت راحت کاربر را فراهم ساخته است.

صندلی جلسه

صندلی جلسه معمولا در اتاق کنفرانس ادارات و شرکت‌ها دیده می‌شود و به‌دلیل اینکه افراد زمان زیادی را روی آن نمی‌نشینند، تنظیمات صندلی اداری را ندارد. هرچند که در بعضی ادارات به‌خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از صندلی‌های پایه ثابت برای اتاق کنفرانس بهره گرفته می‌شود.

 

شما می‌توانید برای خرید انواع صندلی مدیریت از لینک رو به رو اقدام نمایید: صندلی مدیریت 

 

صندلی انتظار

در اداراتی که با ارباب رجوع سروکار دارند، صندلی انتظار یک انتخاب مناسب برای نشستن افرادی است که باید مدتی را در انتظار باشند‌. در ساخت این صندلی ها توجه زیادی به نکات استاندارد و سلامت اندام‌ها نشده‌است‌. ظاهر این صندلی‌ها بسیار ساده، با پشتی کوتاه و پایه‌های ثابت است‌.

ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد چیست؟

صندلی مدیریت

 

صندلی‌های اداری استاندارد از نظر ویژگی و مشخصه‌های خاصی که دارند، با صندلی‌های معمولی متفاوتند. در ساخت این صندلی‌ها، به راحتی بدن در کنار سلامت اندام‌ها توجه زیادی شده ‌است. در ادامه می‌توانید ویژگی‌هایی که یک صندلی اداری استاندارد باید داشته ‌باشد را مطالعه کنید.

امکان تغییر و تنظیم ارتفاع صندلی

در صندلی‌های اداری استاندارد برای تنطیم ارتفاع از اهرم پنوماتیک کمک گرفته می‌شود. البته جدیدا روش‌های دیگری هم برای این‌ هدف روی کار آمده‌ است. به طور معمول ارتفاع صندلی‌های اداری باید بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر باشد. هر فردی باید با نشستن روی این صندلی‌ها حالت استاندارد پاها که موازی بودن ران با زمین و تماس کامل کف پا با سطح زمین است، را رعایت کند.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت انتخاب صندلی اداری استاندارد

 

عرض و عمق صندلی

صندلی‌های اداری معمولا بین ۴۳ تا ۵۰ سانتی‌متر عرض دارند. عمق صندلی نیز باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر کاملا احساس راحتی داشته باشد.

پشتی صندلی

در صندلی‌های اداری استاندارد، توجه زیادی به ساختار و متریال پشتی صندلی‌ها شده ‌است. بدن هر انسانی در قسمت کمر، دارای انحنایی به سمت داخل است. این انحنا باید توسط پشتی صندلی پر شود تا در دراز مدت فرد دچار دردها و مشکلات ستون فقرات نشود. معمولا تکیه‌گاه صندلی ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر عرض دارد و قسمت کمر را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. در صندلی‌های اداری استاندارد، قسمت پشتی قابل تنظیم و قفل شدن است.‌ به این‌صورت که کاربر با عقب و جلو کردن آن، بهترین حالت را انتخاب کرده و آن را قفل می‌کند تا دیگر تکان نخورد.

 

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

 

 

دسته صندلی

دسته‌های صندلی باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که بازوها و شانه‌ها در بهترین موقعیت خود قرار بگیرند و فرد حین انجام وظایفش دچار گردن درد و درد در ناحیه شانه نشود.

جنس نشیمن صندلی اداری استاندارد چیست؟

خرید صندلی اداری

 

نشیمن صندلی اداری استاندارد برای کارمندانی که در طی روز ساعات زیادی را به‌صورت مستمر روی آن می‌نشینند، بسیار اهمیت دارد‌. نشیمن نباید خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد. اگر نشیمن از اسفنج تشکیل شده‌باشد، باید اسفنج از نوع یورولوکس بوده و اگر از فوم ساخته شده ‌باشد، فوم سرد درجه یک بهترین گزینه است.

جنس رویه صندلی نیز باید بادوام باشد و دچار پوسیدگی یا دررفتگی در قسمت‌های دوخته شده نشود. همچنین روکش‌های چرمی که امکان تعریق در تابستان و سرد شدن در زمستان را دارند، اصلا مناسب نیستند. بهترین روکش برای صندلی‌های اداری استاندارد، روکش‌هایی با رویه طوری است که امکان تهویه و شستشو را دارند.

سخن آخر

استفاده و خرید صندلی کارمندی و صندلی اداری استاندارد برای کاربران این فایده را دارد که در طول روز کمتر خسته شده و عضلات و استخوان‌های بدنشان در حالت استاندارد قرار می‌گیرند. با‌ توجه به اینکه این صندلی‌ها انواع مختلفی دارند و انتخاب برای خریدار کار مشکلی است، می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان مجموعه پویا چوب سورین در ارتباط باشید و پس از مشاوره، بهترین و مناسب‌ترین صندلی اداری را تهیه کنید.

 

 

مقالات مرتبط: