پویا چوب سورین

مناسب ترین صندلی اداری

برای انتخاب صندلی اداری با در نظر گرفتن کاربرد آن، باید موارد خاصی را در اولویت خریدتان بگنجانید. اینکه صندلی اداری برای چه دسته از کارکنانی قرار است استفاده شود یا اینکه جنسیت کارکنان مرد است یا زن، می‌تواند در انتخاب صندلی اداری مهم باشد. به هرحال کارکنان قرار است ساعت‌ها در روز را روی این صندلی‌ها نشسته و کار کنند؛ بنابراین باید علاوه بر احساس راحتی، صندلی‌های اداری باید سلامت فیزیکی و جسمانی کارکنان را نیز تضمین کند.

انواع صندلی اداری کدامند؟

خرید صندلی اداری

صندلی‌های اداری بسته به اینکه در کجا و برای چه افرادی استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. هر کدام از انواع صندلی اداری ظاهری متفاوت با کاربری خاص دارند. در ادامه شما را با این صندلی‌ها آشنا می‌کنیم.

صندلی کارمندی

صندلی کارمندی همان صندلی اداری عمومی است که طراحی و روند تولید آن، به‌گونه‌ای است که کارمندهای یک اداره یا سازمان با خرید صندلی کارمندی و استفاده از آن دیرتر احساس خستگی کرده و راحتی بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید : انواع صندلی اداری استاندارد که نمیشناسید!

صندلی مدیریت

صندلی مدیریت، یکی دیگر از انواع صندلی‌های اداری است که برای مدیران شرکت طراحی شده است. این صندلی مدیریتی ابعادی بزرگ‌تر از سایر صندلی‌های اداری داشته و برای نشان دادن سمت رهبری مدیران، ظاهری جذاب و لوکس نیز دارد. این صندلی به دلیل داشتن ساختاری ارگونومیک برای نشستن‌های طولانی انتخاب مناسبی است.

صندلی کارشناسی

صندلی کارشناسی یکی دیگر از سبک‌های مختلف صندلی اداری است که در برابر صندلی مدیریت از مزایای کمتری مانند ارگونومی بودن صندلی، سیستم تنظیم ارتفاع، زاویه و تکیه‌گاه و قیمت کمتری برخوردار است. این صندلی مناسب کارشناسان در یک اداره ساخته شده است.

صندلی کنفرانس

از صندلی کنفرانس و میز کنفرانس برای اتاق کنفرانس استفاده می‌شود که ظاهر متفاوتی با سایر صندلی‌های اداری دارد.

 

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

 

صندلی انتظار

از صندلی انتظار برای ارباب رجوع، مشتری و به طورکلی مراجعین یک شرکت یا اداره استفاده می‌شود. این صندلی ویژگی‌های یک صندلی ارگونومیک را نداشته و بسیار ساده است.

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری چیست؟

نکات مهم خرید صندلی اداری

برای انتخاب و خرید صندلی اداری باید به نکات مهمی توجه کنید. در ادامه ویژگی‌های مهمی که یک صندلی اداری باید داشته باشد، آورده شده است:

داشتن شیب کنترل در صندلی اداری

یکی از نکات مهم حین انتخاب صندلی اداری، داشتن شیب کنترل است؛ چراکه زاویه پشتی صندلی برای سلامت جسمی کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابر نظر پزشکان، تکیه دادن به پشتی صندلی در صورتی که تکیه‌گاه زاویه مناسبی داشته باشد، باعث محافظت از ستون فقرات می‌شود؛ پس در نتیجه در انتخاب صندلی‌های اداری به این موضوع توجه کنید.

مناسب بودن ابعاد صندلی

صندلی اداری باید ابعاد مناسبی داشته باشد. سایز صندلی باید متناسب با ابعاد بدن شما باشد. مثلا اگر صندلی باریکی را انتخاب کنید، هنگامی که روی آن می‌نشینید، احساس می‌کنید تحت فشار هستید یا اینکه اگر صندلی سایز بزرگی داشته باشد، باعث قوز‌کردن شما به سمت جلو می‌شود. پس در زمان انتخاب و خرید صندلی اداری عرض و ارتفاع آن را بررسی کنید. زیرا صندلی‌های اداری انواع مختلفی دارند که ابعادشان باهم متفاوت است.

استاندارد بودن دسته های صندلی اداری

بر اساس تحقیقات انجام شده، نوع دسته‌های صندلی، پهنا و ارتفاع آن نقش زیادی در سلامت یا آسیب به مهره‌های گردن و دست دارد. به عنوان مثال اگر دسته‌های صندلی بالاتر از حد معمول باشند، باعث می‌شود که عضلات یا ماهیچه‌های شانه زود خسته شده یا کشیده شوند.

داشتن روکش و لایه داخلی خوب

روکش‌های صندلی‌های اداری بنابر سلیقه مشتریان در انواع مختلفی و با جنس‌های متفاوتی ساخته شده اند. بهترین روکش برای صندلی‌های اداری به خصوص در قسمت پشتی، داشتن توری است؛ چراکه باعث تهویه مناسب و جلوگیری از تعریق می‌شود. اگر ظاهر صندلی برای خریدار مهم است، بهترین انتخاب صندلی‌های با روکش چرمی است که نمایی لوکس به فضا می‌دهد.

قابلیت حرکت کردن صندلی اداری

صندلی‌های اداری اغلب متحرک بوده و با چرخ‌هایی در قسمت پایه امکان چرخش و حرکت به اطراف را دارند. در صندلی‌های اداری چرخ‌ها باید کمی سفت‌تر باشند تا با هر حرکت کارکنان، به عقب و جلو نروند‌.

حفظ گودی کمر با انتخاب درست صندلی برای محیط کار

از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب صندلی اداری به آن دقت کنید، حفظ گودی کمر است. صندلی‌های اداری با ساختاری استاندارد از حفظ شرایط ایده‌ال برای کمر و گودی آن محافظت می‌کنند.

در نهایت برای انتخاب صندلی اداری باید از یک فرد آگاه و باسابقه در این حوزه کمک بگیرید. قیمت صندلی‌های اداری نیز می‌تواند جزء مواردی باشد که برای خریدار اهمیت دارد. به طور کلی قیمت صندلی‌های مدیریتی از همه بیشتر و صندلی انتظار از بقیه ارزان‌تر است.

قبل از خرید صندلی‌های اداری چه اقداماتی باید انجام داد؟

بهترین صندلی کارمندی

با دانستن ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد، قبل از خرید این صندلی‌ها باید موارد دیگری را مدنظر داشته و اقداماتی جهت خرید موفق انجام دهید. مانند:

  • شناخت و انتخاب برند معتبر
  • مطالعه نقد و بررسی‌ها درباره مد مدنظرتان
  • توجه به ویژگی‌های فنی و ساختاری صندلی اداری
  • تست سلامت فیزیکی صندلی قبل از خرید
  • مقایسه قیمت صندلی‌ها
  • توجه به دارا بودن گارانتی خدمات پس از فروش و دریافت آن از فروشنده

سخن پایانی

انتخاب صندلی اداری و توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد باعث می‌شود کارکنان در یک شرکت یا سازمان از راحتی بیشتری بهره‌مند شده و تمرکز بیشتری روی انجام مسئولیتشان داشته باشند. ظاهر صندلی در کنار کارآیی و استاندارد بودن تمامی اجزای آن در کنار هم یک صندلی اداری استاندارد را تشکیل می‌دهد که قابلیت تغییر و تنظیم در ارتفاع نشیمنگاه و شیب تکیه‌گاه را دارد. پویا چوب سورین با کیفیت ترین خرید میز اداری و صندلی اداری را با مناسب ترین قیمت تضمین می کند.

مقالات مرتبط: 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنلاین از ما مشاوره رایگان بگیرید.