صندلی اداری به صورت ارگونومی ساخته می‌شود و از بروز کمر درد در افراد پیشگیری می‌کند. کمر فرد یکی از نواحی آسیب پذیر در هنگام کار طولانی مدت است. اگر صندلی اداری مناسب نباشد آسیب جدی در این بخش بدن ایجاد می‌شود. صندلی اداری به علت ویژگی‌های خاصی که دارد برای پیشگیری از درد کمر در افراد مختلف مناسب است. این صندلی‌ها دارای ارتفاع، متریال نرم و بادوام و نشیمنگاه متناسب هستند و فرد با نشستن روی آن‌ها در کمر خود احساس درد نمی‌کند. طراحی صندلی اداری با ارگونومی کمر و بدن افراد متناسب است به این علت در مراکز مختلف بیشتر به کار برده می‌شود. در این مقاله از پویا چوب سورین دلایل استفاده از صندلی اداری برای کاهش  کمر درد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

چگونه صندلی اداری کمر درد را کاهش می‌دهد؟

خرید صندلی اداری

در بیشتر اداره‌ها و مراکز مختلف،  کارها به صورت نشسته انجام می‌گیرد؛ از این رو افراد چون چند ساعت و هر روز به طور مداوم در حال نشستن کار می‌کنند دچار کمر درد می‌شوند. در طولانی مدت درد کمر بسیار افزایش یافته و آستانه تحمل فرد کمتر می‌شود. اگر صندلی اداری مناسب در هنگام کار استفاده شود تا حد زیادی از بروز مشکل جدی در کمر پیشگیری خواهد کرد.

صندلی که متناسب با فیزیک و ساختار بدن فرد است ارگونومی می‌باشد. ارگونومی یعنی اینکه بین شخص و ابزار‌های کار تعامل ایجاد شود. در این صورت فرد به آسانی و بدون کمر درد کار‌های اداری خود را انجام می‌دهد. صندلی‌های اداری چنین ویژگی‌هایی دارند و متناسب با فرد و محل کار طراحی می‌شوند. بنابراین افراد برای کاهش کمر درد از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : دلایل استفاده از صندلی اداری برای کاهش کمر درد

چرا از صندلی اداری برای کاهش کمر درد استفاده کنیم؟

استفاده از صندلی اداری برای هدف ذکر شده دلایل زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

متریال صندلی اداری برای کاهش کمر درد

صندلی اداری از مواد بسیار باکیفیتی ساخته می‌شود. روکش و جنس آن مقاوم و بادوام می‌باشد. جنس این صندلی‌‌ها در کاهش کمر درد مؤثر است؛ چون دارای انعطاف و ارتعاش مطابق با ساختار فیزیکی شخص می‌باشد. صندلی اداری فومی در مقایسه با انواع دیگر از بروز کمر درد در افراد پیشگیری می‌کند. این صندلی‌ها در برابر سایش مقاوم هستند و ساختار آن‌ها زودتر دچار تغییر نمی‌شود. صندلی اداری نرم و حاوی جنس خاص در طولانی مدت در فرد کمر درد ایجاد نمی‌کنند.

پشتی صندلی اداری

خرید میز کارمندی

پشتی صندلی اداری به شکلی ساخته شده که  فرد با نشستن طولانی مدت در نواحی کمر احساس ناراحتی نمی‌کند. این صندلی‌ها دارای تکیه گاه پشتی هستند و متناسب با ساختار فیزیکی بدن افراد ساخته می‌شوند. در این صندلی‌ها امکان تنظیم زاویه‌‌ی پشتی صندلی وجود دارد. در هنگام فعالیت فرد، پشتی صندلی به عقب و جلو حرکت می‌کند. زاویه‌‌ی ۱۱۰ درجه با نواحی کمر شخص متناسب است. چون کمر در این حالت کمترین فشار را تحمل کرده و درد نمی‌گیرد.

ارتفاع صندلی

ارتفاع نامناسب صندلی از عوامل ایجاد کمر درد در صندلی‌های مختلف و بخصوص استفاده از صندلی کارمندی می‌باشد. طراحی خاص صندلی اداری این امکان را فراهم می‌سازد که شخص ارتفاع آن را تنظیم کند. در ارتفاعی که ران‌ها و کف پاها افقی باشند از فشار روی کمر کاسته می‌شود. ساعد‌های فرد در این حالت باید با میز زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند. ارتفاع مناسب از زمین برای افراد مختلف در این صندلی‌ها حدود ۴۰ تا ۵۳ سانتی متر است. قد پاها و بدن شخص در این مورد مؤثر می‌باشند. ارتفاع مناسب میز اداری و صندلی در پیشگیری  از بروز کمر درد در افراد تأثیر بالایی دارد.

ارتفاع تکیه گاه صندلی

ارتفاع مناسب صندلی اداری

ارتفاع تکیه گاه صندلی اداری یکی دیگر از عوامل مهمی است که کمر درد را کمتر می‌کند. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که گردن تا لگن را پوشش قرار می‌دهند. در پشت این صندلی‌ها انحنای  S مانندی طراحی می‌شود که در ارتفاع ۱۴ تا ۲۱ سانتی متر گودی کمر فرد را پر می‌کند. در این حالت از فشار روی کمر و ستون فقرات کاسته می‌شود. تکیه گاه به شکل عمودی  به جلو و عقب قابل تنظیم است.

طراحی خاص نشیمنگاه

نشیمنگاه صندلی اداری از نظر ارگونومی طوری طراحی شده که فرد با ساعت‌ها نشستن روی آن در نواحی کمر احساس درد نمی‌کند. نشیمنگاه اغلب این صندلی‌ها به صورت گرد است و در این حالت خون در پاها و نواحی کمر گردش بهتری دارد. خشکی کمر از عوامل درد آن محسوب می‌شود اما نشیمنگاه مناسب از آن پیشگیری می‌کند. اگر مرکز نشیمنگاه گود باشد فشار بیشتری به ران‌ها و کمر وارد می‌شود. در این صندلی‌ها پشت زانو‌ها به صندلی برخورد نمی‌کند.

 

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

 

مساحت نشیمنگاه

مساحت نشیمنگاه صندلی اداری مناسب سبب می‌شود که فرد در طولانی مدت در ناحیه‌ی کمر احساس خستگی نکند. فضای نشیمنگاه در آنبا توجه به اندام شخص طراحی می‌شود. این صندلی‌ها به طور معمول در عرض‌های ۴۳ تا ۵۰ سانتی متر و طول ۳۷ الی ۴۳ ساخته می‌شوند. اگر صندلی فرد مساحت مناسبی داشته باشد درد در نواحی کمر او به کمترین مقدار خود می‌رسد.

شما می‌توانید برای خرید انواع صندلی مدیریت از لینک رو به رو اقدام نمایید: صندلی مدیریت 

سخن پایانی

صندلی اداری با هدف کمک به افراد مختلف طراحی و ساخته می‌شود و متفاوت‌تر از دیگر صندلی‌ها می‌باشد. در مراکز مختلف چون افراد در اثر نشستن طولانی مدت  کمر درد می‌گیرند باید از صندلی‌ها‌ی ارگونومی استفاده کنند. ارتفاع، تکیه گاه، نشیمنگاه و متریال این صندلی‌ها متناسب با ساختار فیزیکی بدن انسان هستند؛ در نتیجه فرد هنگام نشستن روی آن‌ها در نواحی کمر خود درد احساس نمی‌کند. ویژگی‌های خاص صندلی اداری از دلایل استفاده از آن برای کاهش کمر درد می‌باشند.

مقالات مرتبط: