آیا شما نیز ساعات طولانی از روز را پشت میز کار می‌نشینید؟ آیا به دنبال خرید یک صندلی خوب و مناسب برای اداره‌ی خود هستید تا ساعاتی که در داخل اداره هستید روی یک صندلی مناسب بنشینید؟ اگر به فکر خرید یک صندلی اداری خوب و مناسب هستید باید به یکسری نکات توجه‌ای ویژه داشته باشید. پس قبل از ثبت سفارش و خرید صندلی اداری باید به نکات مختلفی که پویا چوب سورین بیان میکند توجه کنید.

وجود پشتی قابل تنظیم در صندلی اداری

صندلی‌هایی که برای محیط اداری تولید می‌شوند باید دارای یک سری ویژگی‌های مشخصی در طراحی خود باشند. این صندلی‌ها با صندلی‌هایی که برای مطالعه هستند متفاوت بوده که تفاوت اصلی این دسته از صندلی‌ها پشتی قابل تنظیم آن‌ها است. صندلی‌هایی که در محیط اداری از آن‌ها استفاده می‌شوند باید دارای یک پشتی قابل تنظیم بوده که فرد بتواند با نشستن بر روی این صندلی و با تنظیم پشتی در مناسب‌ترین حالت بنشیند. چرا که قرار است مدت زیادی را پشت میز کاری خود سپری کنید. با داشتن تنظیم ارتفاع پشتی در صندلی اداری شما می‌توانید ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید که این موضوع باعث می‌شود تا از درد کمر و درد مربوط به سیاتیک جلوگیری کند. همچنین دقت داشته باشید مکانیزم صندلی شما باید به گونه‌ای باشد که صندلی شما در حالت دلخواه شما قفل شود.

جنس صندلی بادی جنسی مناسب و ماندگار باشد

نکته دیگری که هنگام خرید صندلی اداری باید به آن توجه کرد، جنس صندلی مدنظر شما است. به عنوان مثال جنس پارچه صندلی شما باید بسیار مناسب باشد. به گونه‌ای که پس از نشستن طولانی مدت شما در اثر گرما و فشار بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوعی در آن شود. پس پارچه‌ای که انتخاب می‌شود باید قابل تنفس بوده و احساس آزار دهنده‌ای برای شما به وجود نیاورد. البته علاوه‌بر کیفیت ظاهر پارچه نیز مهم است. اما کیفیت مناسب پارچه از اولویت بالاتری برخوردار بوده و شما باید توجه ای خاص به آن داشته باشید.

قیمت صندلی اداری

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

ثبات صندلی ها؛ چرخان بودن صندلی‌های اداری

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهمی که افراد باید به هنگام خرید صندلی‌های اداری بدانند، چرخان بودن آن‌ها و ثبات آن‌ها به هنگام چرخش است. صندلی‌های اداری باید دارای ۵ پایه بوده که چرخ‌های بسیار قوی و محکمی داشته باشد. به گونه‌ای که هنگام کشش بدن این صندلی‌ها واژگون نشده و فرد به زمین نخورد. ثبات بودن چرخ‌ها باعث می‌شود تا به هنگام کار و فعالیت‌های روزانه آسیب‌های کمتری به قسمت ستون فقرات وارد شود و فرد کمتر در معرض این خطرات قرار گیرد.

همچنین در صورتی که صندلی شما به صورت چرخان باشد فعالیت شما به صورت آزادانه‌تر بوده و فعالیت‌های شما مناسب‌تر انجام می‌شود. فرض کنید صندلی شما چرخان نباشد. در این صورت مجبورید برای انجام کارهای مختلف بدن خود را تکان دهید. این موضوع باعث می‌شود تا در دراز مدت آسیب‌های بسیار جدی به کمر مخصوصا ستون مهره‌ها وارد شود.

وجود تکیه گاه دست

از دیگر مسائلی که هر صندلی اداری باید داشته باشد، وجود یک تکیه گاه مناسب برای دست‌ها است. این تکیه گاه‌ها باید قابل تنظیم بوده تا شما بتوانید بسته به نوع ارتفاع میز خود آن را تنظیم نمایید. بهترین حالت قرارگیری تکیه‌گاه دست ارتفاعی در حدود ۱۷ تا ۲۶ سانتی‌متر بالاتر از ارتفاع نشیمن است. البته این فاصله باید زمانی باشد که شما بر روی صندلی نشسته‌اید و صندلی مدنظر شما به اندازه کافی فشرده شده باشد. این تکیه گاه‌ها باید از تمامی زوایا قابل تنظیم باشد؛ زوایایی از جمله جلو، عقب و هم به صورت عرضی.

وجود تکیه گاه سر برای صندلی های اداری

بهتر است که یک صندلی اداری دارای یک تکیه گاه سر باشد. تکیه گاهی که از سرو گردن شما پشتیبانی کرده و زاویه سر و گردن شما در بهترین موقعیت خود باشد. این تکیه گاه مناسب برای افرادی است که مشکلات مختلفی در خصوص گردن دارند. وجود این تکیه باعث می‌شود تا وزنی که قرار است گردن شما تحمل کند کمتر شده و مشکلات کمتری به سراغ شما بیاید.

وجود دستگاه مالش در پشت آن

علاوه‌بر ویژگی‌های بسیار مناسبی که در بالا برای یک صندلی اداری بیان شد وجود یک سیستم مالش در داخل پشت صندلی اداری است. این سیستم باعث می‌شود تا تنش‌ها و خستگی‌های ناشی از یک روز سخت از تن شما خارج شده و به جای آن آرامش جایگزین شود. وجود تمامی ویژگی‌های که در بالا گفته شد برای یک صندلی باعث می‌شود تا بهره‌وری آن بیشتر شده و شما احساس بسیار راحت‌تری داشته باشید. احساسی که علاوه‌بر راحتی می‌تواند از بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کند.

صندلی اداری

شما می‌توانید برای خرید انواع صندلی مدیریت و صندلی کارمندی از لینک رو به رو اقدام نمایید: صندلی مدیریت | صندلی کارمندی

سخن پایانی

نشستن پشت میز اداری و گذراندن ساعات طولانی نیاز به خرید صندلی اداری مناسب است. صندلی که بتواند احساس راحتی و سلامتی شما را تضمین کند. اگر به دنبال خریدیک صندلی مناسب برای اداره خود هستید توجه به برخی از نکات و مسائل حائز اهمیت است. نکاتی که رعایت آن‌ها باعث کاهش خطرات مختلف می‌شود و بهره‌وری شما را در طول روز افزایش می‌دهد. نکات مختلفی وجود دارد که شامل تنظیم بودن پشتی، نشیمن صندلی است. با تنظیم کردن این دو می‌توان احساس راحتی بیشتری را به هنگام نشستن پشت میز اداری داشته باشید.