در هر شرکت یک اتاق کنفرانس وجود دارد که در بازه‌های زمانی مختلف جلسات گوناگونی در آن برگزار می‌شود. افرادی که به عنوان نیروی ثابت جلسات کنفرانس زمان زیادی روی صندلی کنفرانس می‌نشیند در معرض عوارض زیادی قرار می‌گیرند. اگر زمان طولانی روی صندلی کنفرانس بنشینید ممکن است آسیب زیادی به مهره‌های کمر و گردن خود وارد کنید. هرچه زمان نشستن روی صندلی کنفرانس بیشتر باشد عوارض آن هم شدت پیدا می‌کند. برای شناخت عوارض نشستن زیاد بر صندلی کنفرانس و جلوگیری از این عوارض با ما همراه شوید‌.

 نشستن طولانی روی صندلی

صندلی اداری

زمانی که شما به مدت زیادی روی صندلی می‌نشینید باعث می‌شود که برخی از اندام‌ها ثابت باقی بماند و فشار زیادی به آنها وارد شود‌. در صورتی که شما بخواهید دچار خستگی و آسیب‌های زیاد در هنگام نشستن روی صندلی نشوید باید هر چند دقیقه یک بار بایستید و مجدداً روی صندلی قرار گیرید. در جلسات کنفرانس این امکان وجود ندارد و گاهی اوقات باید چندین ساعت به صورت ثابت روی یک صندلی نشست. کیفیت صندلی تاثیر زیادی در خستگی کارمندان داشته و اگر صندلی کنفرانس کیفیت بالایی داشته باشد عوارض کمتری برای کارمندان به وجود می‌آید. از عوارض ایجاد شده در هنگام نشستن زیاد روی صندلی کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

 

 

آسیب به پاها و عضلات گلوتئال

یکی از عوارضی که ممکن است در اثر نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی کنفرانس برای کارمندان ایجاد شود ضعیف شدن و تحلیل رفتن عضلات پاها است‌ عضلات پا اهمیت زیادی در ثبات بدن داشته و اگر ضعیف شوند درد شدیدی در بیمار ایجاد می‌کنند. در صورتی که یک کارمند زمان بسیار زیادی روی صندلی کنفرانس بگذراند دچار آسیب جدی به پاها و عضلات گلوتئال می‌شود.

افزایش وزن

نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی‌های کنفرانس باعث افزایش بی‌رویه وزن نیز می‌شوند. از آنجایی که حرکت عضلات بدن باعث می‌شود چربی‌ها و قند هضم شوند اگر یک فرد بخواهد به صورت ثابت و زمان طولانی روی صندلی بنشیند هضم چربی‌ها و قندها انجام نخواهد شد. در صورتی که هضم به درستی انجام نشود چربی‌ها افزایش پیدا می‌کنند و افزایش وزن بدن را به همراه خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید : دلایل استفاده از صندلی اداری برای کاهش کمر درد

 

درد نشیمنگاه و کمر

یکی دیگر از عوارضی که برای افرادی که مدت زیادی روی صندلی کنفرانس می‌نشینند به وجود می‌آید درد و آسیب در نشیمنگاه و کمر آنها است. همانطور که پاها در طولانی مدت دچار آسیب می‌شود نشیمنگاه و کمر نیز درنشستن‌های طولانی مدت روی صندلی کنفرانس دچار آسیب جدی خواهند شد. اگر زمان زیادی روی صندلی بشینید نشیمنگاه شما تحت تاثیر قرار گرفته و عضلات آن کوچک می‌شوند. کوچک شدن عضلات نشیمنگاه باعث درد شدید در این قسمت خواهد شد. در صورتی که صندلی کنفرانس استاندارد لازم را نداشته باشد مهره‌های کمر شما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. آسیب در مهره‌ها هم باعث ضعیف شدن کمر و درد شدید در آن خواهد شد. گاهی اوقات دیسک کمر و فشردگی زودرس آن در کارمندان به وجود می‌آید.

ایجاد افسردگی و استرس

عوارض نشستن زیاد بر صندلی کنفرانس

رابطه بسیار مهمی بین نشستن‌های طولانی مدت و سلامت روح انسان وجود دارد. زمانی که کارمند زمان زیادی روی صندلی کنفرانس می‌نشیند استرس شدیدی می‌گیرد و دچار افسردگی نیز خواهد شد. بدن انسان به فعالیت نیاز دارد و اگر زمان بسیار زیادی در یک حالت ثابت قرار گیرد جنبه‌های منفی در ذهن او به وجود می‌آیند. مدیرانی که جلسات بسیار زیادی برگزار می‌کنند دچار افسردگی‌های شدید می‌شوند؛ زیرا در مدت زیادی پشت میز می‌نشینند و امکان فعالیت های فیزیکی برای آنها به وجود نمی‌آید.

 

شما می‌توانید برای خرید انواع صندلی مدیریت از لینک رو به رو اقدام نمایید: صندلی مدیریت 

 

سرطان در اثر نشستن روی صندلی

نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی کنفرانس باعث مشکلات دیگری مانند سرطان ریه، رحم و روده بزرگ نیز می‌شود. از آنجایی که مدت بسیار طولانی این قسمت‌های بدن به صورت ثابت باقی می‌مانند دچار اثرات منفی و سرطان نیز خواهند شد.

بیماری قلبی

کارمندانی که بیش از حد روی صندلی کنفرانس می‌نشینند ممکن است دچار بیماری قلبی نیز بشوند. با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام شده افرادی که زمان زیادی به حالت ثابت روی صندلی می‌نشینند، خطر حمله قلبی و سکته در آنها افزایش پیدا می‌کند.

 

شما میتوانید برای خرید بهترین صندلی اداری از لینک روبه رو اقدام نمایید: بهترین صندلی اداری

 

دیابت

با توجه به اینکه نشستن روی صندلی کنفرانس باعث می‌شود تولید انسولین در بدن انسان افزایش پیدا کند احتمال ابتلا به دیابت نیز در کارمندان وجود دارد.

رگ‌های واریسی

یکی دیگر از عوارضی که در اثر نشستن بیش از حد روی صندلی کنفرانس به وجود می‌آید ایجاد رگ‌های واریسی در بدن است. از آنجایی که پاهای انسان در هنگام نشستن روی صندلی آویزان هستند خون زیادی در پاها جمع می‌شود و این رگ‌ها ایجاد می‌شوند. گاهی اوقات لخته شدن خون نیز پس از ایجاد رگ‌های واریسی در بدن انسان ایجاد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت انتخاب صندلی اداری استاندارد

 

اسپاسم شانه و گردن

اسپاسم شانه و گردن هم از دیگر عوارضی است که در هنگام نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی کنفرانس ایجاد می‌شود. زمانی که کارمند روی صندلی می‌نشیند باید زمان زیادی را به یک نقطه خیره شود و این باعث گرفتگی شانه و گردن خواهد شد.

روش‌های جلوگیری از عوارض نشستن روی صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس

اگر بخواهید از عوارض نشستن طولانی مدت روی صندلی کنفرانس جلوگیری کنید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. شما می‌توانید به جای خریدن یک صندلی ساده در اتاق کنفرانس از یک صندلی بسیار استاندارد و با کیفیت استفاده کنید. صندلی‌هایی که امکان تنظیم ارتفاع و حرکت را دارند به شما این امکان را می‌دهند تا هر چند دقیقه یکبار بدن خود را تغییر وضعیت داده و شرایط ثابتی برای شما به وجود نیاید. یکی دیگر از نکات مهم انتخاب سالن مناسب ورزشی و مراجعه به آن برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی است.یکی دیگر از نکات مهم برای جلوگیری از عوارض نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی کنفرانس انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید صندلی کنفرانس با کیفیت است.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم در صورتی که به مدت طولانی روی صندلی کنفرانس بنشینید دچار عوارض جسمی نامطلوبی خواهید شد. فروشگاه پویا چوب سورین محصولات متنوعی را ارائه می‌کند و صندلی‌های کنفرانس را با استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید می‌کند. اگر شما خرید خود همپنین خرید صندلی کارمندی را از مجموعه ما انجام دهید، می‌توانید از استانداردهای لازم برخوردار شده و تا حد امکان از این عوارض جلوگیری کنید. از آنجا که نشستن‌های طولانی مدت خطرات بسیار جدی برای شما ایجاد می‌کند حتماً به کیفیت صندلی کنفرانس خود اهمیت زیادی بدهید. برای دریافت مشاوره با پویا چوب سورین تماس بگیرید.

مقالات مرتبط: