یکی از مهم‌ترین نکات جهت افزایش بهره‌وری و حفظ سلامت افراد در محیط کار، استفاده از یک صندلی اداری خوب است یعنی یک صندلی که با داشتن ویژگی‌های خوب و در عین حال مناسب بتواند امکان نشستن درست و سالم را به افراد بدهد. در مقابل اگر کارمندان از یک صندلی نامناسب و ناکارآمد استفاده کنند علاوه‌بر کاهش بهره‌وری می‌تواند آسیب‌های بسیار خطرناک‌تر و بزرگ‌تری را به سلامت جسمی خود وارد کنند. صندلی غیر استاندارد صندلی است که می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در جهت ایجاد بیماری‌های خطرناک برای شما به حساب بیاید.

بیماری های ناشی از استفاده صندلی های غیر استاندارد

استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد

امروزه افراد زیادی پشت میز و روی صندلی‌های مختلف می‌نشینند. صندلی‌هایی که اگر از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، می‌توانند آسیب‌های جدی را روی سلامت افراد وارد کنند. گروه‌های متعددی در خطر از بین رفتن سلامت جسمی خود در اثر استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد هستند که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این گروه‌ها، کارمندان هستند. این گروه با توجه به نشستن‌های طولانی مدت و در عین حال غیر اصولی در معرض بیماری‌های مختلفی بوده که می‌توانند در دراز مدت باعث از بین رفتن سلامت جسمی آن‌ها شوند.

بیشتر بخوانید : دلایل استفاده از صندلی اداری برای کاهش کمر درد

 

برای جلوگیری از این موضوع لازم است تا با بیماری‌هایی که یک صندلی غیر اصولی و غیر استاندارد ایجاد می‌کند آشنا شویم و در ادامه به دنبال راهکار آن یعنی خرید صندلی کارمندی باشیم. با خرید یک صندلی استاندارد خطرات ناشی بد نشستن به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. انواع بیماری‌هایی که یک صندلی غیر استاندارد می‌تواند در سلامت کارمندان ایجاد کند، شامل موارد زیر می‌شود.

  • کمردرد و بیماری‌های اسکلتی
  • مشکلات مختلف مربوط به ستون فقرات
  • عدم گردش خون و در نتیجه ایجاد مشکلات مختلف در این زمینه
  • مشکلات هیپ
  • افزایش وزن و در نتیجه بیماری‌های مربوط به دیابت؛ این بیماری می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک قلب و عروق نیز شود.
  • مشکلات و افزایش درد در عضلات
  • مشکلات مربوط به گردن و شانه

راهکارهایی برای جلوگیری از بیماری در اثر استفاده از صندلی غیر استاندارد

خرید صندلی اداری استاندارد

اگر شما نیز به فکر سلامتی کارمندان و خودتان هستید و می‌خواهید فشارهای مربوط به کار که تاثیر مستقیمی روی بدن شما دارد را کم کنید، باید به فکر خرید یک صندلی استاندارد باشید. با خرید یک صندلی استاندارد فشارها و بیماری‌هایی که می‌توانند در دراز مدت باعث از بین رفتن سلامتی شما شوند را کاهش داده و از طرفی بهره‌وری شما را در حوزه کاریتان افزایش می‌دهند. خرید صندلی کارمندی باید با اصول کامل و با توجه به یک سری نکات خاص صورت گیرد. با در نظر گرفتن این نکات فشارهایی که می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شوند به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و خیال شما را راحت کند. در ابتدا برای خرید یک صندلی استاندارد شما باید توجهی ویژه به برخی نکات آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اهمیت انتخاب صندلی اداری استاندارد

 

به عنوان مثال صندلی انتخابی شما باید از تنظیم ارتفاع پشتیبانی کند تا حالت کلی بدن در بهترین و مناسب‌ترین حالت خود قرار گیرد. برخی از نکاتی که شما باید به هنگام خرید صندلی استاندارد بدانید در زیر آمده است که به صورت مختصر به هر کدام خواهیم پرداخت.

انجام حرکات درست برای بدن در حالات مختلف

استفاده از یک صندلی غیر استاندارد، می‌تواند وضعیتی نامناسب برای فرد ایجاد کند. اگر این وضعیت به صورت دراز مدت باشد، باعث ایجاد بیماری شده و اگر در کوتاه مدت و در ساعات کم باشد، می‌تواند باعث ایجاد درد در ناحیه گردن، شانه، عضلات و حتی ستون فقرات شود. انتخاب مناسب صندلی می‌تواند از حرکات مختلف بدن پشتیبانی کرده و فرم بدن را در بهترین حالت ممکن خود قرار دهد.

توجه به طریقه نشستن و استفاده از میز کار

وقتی می‌خواهید صندلی اداری خریداری کنید، باید به عوامل مختلفی که یکی از آن‌ها میز است، توجه داشته باشید. ارتفاع و فاصله صندلی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به میز شما انتخاب شود.

شما میتوانید برای خرید صندلی اداری از لینک روبه رو اقدام نمایید: خرید صندلی اداری

تنظیم ارتفاع مربوط به صندلی

یکی از نکاتی که شما به هنگام خرید صندلی باید به آن توجه کنید، این است که صندلی مدنظر شما قابل تنظیم ارتفاع باشد. ارتفاعی که به زانوهای شما زاویه ۹۰ درجه ببخشد و کف پای شما به صورت کامل روی زمین قرار گیرد، استاندارد است. این زاویه و طریقه نشستن باعث می‌شود تا شما از مشکلات گوارشی و عضلانی در امان بمانید. پس اگر می‌خواهید صندلی برای خود یا کارمندانتان خریداری کنید، توجه داشته باشید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد یا زاویه ۹۰ درجه را برای پاهای شما ایجاد کند.

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

وجود حفاظ  برای کمر

صندلی‌هایی که پشتیبانی مناسبی برای کمر ارائه می‌دهند، از ایجاد فشار روی کمر جلوگیری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا شما از آسیب‌های اسکلتی و عضلانی در امان باشید یا حداقل این خطرات به طور چشم گیر کاهش پیدا کنند.

وجود دسته مناسب برای صندلی جهت قرار دادن دست

بهترین صندلی مدیریتی

صندلی استاندارد صندلی است که علاوه‌بر داشتن نکات مختلفی که در بالا قید شد، دارای دسته‌هایی نیز برای قرار دادن دست در حالت استراحت باشد. وجود این دسته‌ها باید به صورت کاملا حرفه‌ای و استاندارد باشد تا باعث راحتی فرد در بین کار کردن و فعالیت او شود.

شما میتوانید برای خرید میز اداری از لینک روبه رو اقدام نمایید: خرید میز اداری

 

بهترین صندلی مدیریتی، صندلی است که تمامی مواردی که در بالا گفته شد را داشته باشد. این دسته از صندلی‌ها مناسب برای کارمندان و مدیرانی است که ساعت‌های طولانی را پشت میز نشسته و به فعالیت روزمره خود می‌پردازند. پس لازم است قبل از خرید صندلی به یک سری نکات توجه کنید با دانستن این نکات شما در معرض بیماری‌های مختلف قرار نمی‌گیرید و سلامت جسمیتان را حفظ خواهید کرد.

سخن پایانی

صندلی اداری و کنفرانسی باید یک صندلی مناسب باشد که به صورت کاملا ایمن و استاندارد بوده و تمامی ویژگی‌هایی که بیان شد را داشته باشد. اگر به دنبال خرید صندلی برای محیط کنفرانس هستید که تمامی نکات مربوط به یک صندلی استاندارد را دارا باشد، می‌توانید سری به بخش محصولات سایت پویا چوب سورین بزنید. صندلی‌هایی که برای خرید شما عزیزان قرار داده می‌شود همگی از کیفیت بسیار خوب و مطلوبی برخوردارند که شما می‌توانید با خیالی راحت اقدام به خرید کنید. برای خرید صندلی کنفرانس ارزان نیز نگران نباشید؛ زیرا ما بهترین‌ها را برای شما فراهم کرده‌ایم.

مقالات مرتبط: