مبلمان یکی از اصلی‌ترین لوازم در منزل و در اداره‌ها محسوب می‌شود که انتخاب صحیح آن تاثیر زیادی در جلوه کلی دکوراسیون داخلی دارد. با ورود به یک مکان، زیبایی دکوراسیون و رنگ فضا بیشترین میزان توجه را معطوف خود می‌کند؛ پس انتخاب رنگ مبلمان خصوصا در محیط‌های اداری تاثیر زیادی در جذب مشتری، میزان همکاری و روحیه کارکنان دارد.

 اما باید توجه داشته باشید که انتخاب نوع و رنگ مبلمان و صندلی یکی از تصمیم‌های هیجان انگیز و در عین حال بسیار سخت است؛ زیرا باید نکات مهمی را در ارتباط با این موضوع مد نظر داشته باشید. اگر شما نیز در انتخاب مبلمان و رنگ آن برای محیط اداری مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم که در این بلاگ از پویا چوب سورین همراه ما باشید تا نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان اداری را برای شما بیان کنیم.

انتخاب رنگ مبلمان اداری

صندلی کنفرانس

انتخاب رنگ مبلمان باید بر اساس دکوراسیون کلی محیط انتخاب شود. همانطور که مطلع هستید تاثیر رنگ‌ها بر روحیات و خلق و خوی افراد ثابت شده است؛ بنابراین در محیط‌های شلوغ اداری باید در انتخاب رنگ بندی مبلمان که یکی از لوازم اصلی محیط محسوب می‌شود دقت کافی داشته باشید. انتخاب بین رنگ مبلمان و کسب و کار شما تاثیر زیادی در رشد و رونق فعالیت تجاری شما دارد. در ادامه به تفکیک هر اتاق نکاتی که باید در انتخاب رنگ مبلمان به آن توجه داشته باشید را برای شما بیان خواهیم کرد.

انتخاب رنگ مبلمان دفتر اداری

برای انتخاب رنگ مبلمان دفاتر اداری باید در قدم اول به نوع کسب و کار خود دقت کنید. برخی از شرکت‌ها و دفاتر اداری رنگ مبلمان خود را براساس لوگو و برند خود انتخاب می‌کنند که در حقیقت نوعی تبلیغ غیر مستقیم محسوب می‌شود. به طور کلی برای محیط‌های اداری، شما باید از رنگ‌های سرد و آرامش بخش استفاده کنید. برخی از رنگ‌ها همانند آبی و خاکستری به علت داشتن طول موج کم از استرس و اضطراب جلوگیری کرده و ارامش خاصی به محیط القا می‌کنند.

شما میتوانید برای خرید بهترین صندلی اداری از لینک روبه رو اقدام نمایید: بهترین صندلی اداری

استفاده از رنگ‌های خنثی در افزایش کارایی و روحیه همکاری کارکنان تاثیر بسزایی دارد. در انتخاب رنگ باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که فضا باید تلفیقی از رنگ‌های سرد به همراه گرم باشد تا سطح انرژی افزایش پیدا کند؛ به همین منظور با انتخاب رنگ سرد برای مبلمان، باید از رنگ‌های گرم نیز در دکوراسیون اتاق بهره ببرید.

انتخاب رنگ مبلمان اتاق جلسات

در تمامی دفاتر و شرکت‌های اداری شما اتاقی را با نام اتاق جلسات مشاهده می‌کنید که بیشتر گردهمایی‌ها و جلسات اداری در این اتاق برگزار می‌شود. برای انتخاب رنگ مبلمان این اتاق باید به این نکته توجه داشته باشید که از رنگی استفاده کنید که خلاقیت کارکنان را افزایش داده و الهام بخش محیط باشد. اتاق جلسات در حقیقت اتاقی است که کارکنان، زمان زیادی را در آن وقت می‌گذرانند؛ بنابراین باید از رنگ‌هایی همچون سبز، زرد و آبی در دکوراسیون آن استفاده شود.

شما می‌توانید برای خرید انواع صندلی مدیریت از لینک رو به رو اقدام نمایید: صندلی مدیریت 

 رنگ سبز یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق جلسات محسوب می‌شود؛ زیرا در کنار آرامشی که به محیط القا می‌کند بسیار الهام بخش است. این رنگ با ترکیب رنگ‌های دیگر همکاری و تمرکز کارکنان را افزایش داده و در افزایش خلاقیت و تمرکز افراد تاثیر زیادی به جای می‌گذارد.

انتخاب رنگ مبلمان اتاق استراحت

در محیط‌های اداری، اتاقی برای استراحت و تجدید قوای کارمندان وجود دارد تا کارمندان ساعاتی را به استراحت و تقویت روحیه بپردازند. این اتاق در حقیقت یکی از محبوب‌ترین اتاق‌ها برای کارمندان محسوب می‌شود؛ پس باید در انتخاب رنگ مبلمان آن دقت کافی داشته باشید. شما باید برای انتخاب رنگ مبلمان این اتاق از رنگ‌هایی استفاده کنید که علاوه بر حس آرامش، انرژی بخش نیز باشد.

 

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

 

 در انتخاب رنگ مبلمان اتاق استراحت، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های گرم و شاد است. رنگ‌های شاد همانند زرد و نارنجی با انرژی فوق‌العاده‌ای که دارند انرژی کافی را به محیط تزریق کرده و از کسل شدن کارمندان جلوگیری می‌کنند. همچنین شما می‌توانید برای انتخاب رنگ این اتاق از رنگ‌های مکمل هم استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های مکمل که با یکدیگر همخوانی دارند، باعث می‌شود تا شما بتوانید از انرژی چند رنگ متنوع به طور همزمان استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان اداری

صندلی مدیریت

علاوه بر مواردی که در انتخاب رنگ مبلمان به تفکیک هر اتاق بیان کردیم باید در نظر داشته باشید که برخی نکات نیز به طور کلی باید رعایت شود. به طور مثال در انتخاب رنگ مبلمان اداری در قدم اول باید به دکوراسیون کلی محیط توجه کرده و رنگ مبلمان را متناسب با کفپوش، دیوار و دیگر وسایل محیط انتخاب کنید. همخوانی رنگ وسایل در یک محیط، حس آرامش بیشتری را برای افراد ایجاد می‌کند.

 برای ایجاد حس آرامش و جلوگیری از ایجاد ناامنی و احساس منفی در کارمندان و مشتریان، به هیچ وجه نباید از رنگ‌های تیره در دکوراسیون استفاده کنید؛ زیرا این رنگ‌ها انرژی منفی را به محیط القا کرده و سریعا روحیات افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از رنگ‌ها نیز اگر بیش از حد در دکوراسیون به کار برده شوند باعث ایجاد حس کسلی و خستگی در محیط می‌شوند.

 پس باید توجه داشته باشید تا به صورت متعادل از یک رنگ در دکوراسیون استفاده کنید. رنگ‌های سرد همچون سبز و خاکستری برای محیط‌هایی که دارای وسایل تیره و اتاق‌های تاریک هستند، بسیار مناسب است؛ زیرا می‌تواند به هماهنگی اجزای دکوراسیون و در ایجاد یک محیط ارام تاثیر زیادی داشته باشد.

سخن پایانی

مبلمان یکی از اصلی‌ترین لوازم در محیط اداری است؛ بنابراین در انتخاب رنگ مبلمان اداری باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. در این بلاگ از پویا چوب سورین سعی کردیم تا نکاتی را برای انتخاب رنگ مناسب مبلمان در محیط‌های اداری برای شما بیان کنیم. بی شک می‌دانید که رنگ‌ها تاثیر زیادی در خلق و خو و روحیات افراد و در نتیجه افزایش رونق کسب و کار شما داشته باشد. اگر در انتخاب مبلمان محیط اداری مردد هستید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می‌توانید از متخصصین در این امر مشورت بگیرید‌. مشاوران طراحی دکوراسیون می‌توانند به راحتی در این زمینه شما را راهنمایی کنند اما در نهایت سلیقه نهایی شما امضای شخصی کسب و کار شما است. ما در پویا چوب سورین آماده‌ایم تا بهترین مبلمان اداری را بر اساس نیاز شما در اختیارتان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، تنها کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

مقالات مرتبط: