تغییر دکوراسیون مراکز اداری تاثیر زیادی در افزایش بازدهی کارکنان یک اداره یا شرکت دارد؛ به همین دلیل هر ساله برخی از مدیران و صاحبان مشاغل به فکر تغییر دکوراسیون محل کار افتاده و دوست دارند حس ‌و حال جدیدی در محیط کار به وجود بیاورند. سال ۱۴۰۲ هم از این قاعده مستثنی نیست و مدیران زیادی برای تغییر دکوراسیون به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت کرده مراجعه می‌کنند و بعد از توافق با آنها، شرکت یا اداره را به آن تیم می‌سپارند. یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص بالایی دارد و از تیم حرفه‌ای برخوردار است شرکت پویا چوب سورین است. ما در مطلب امروز قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تغییر دکوراسیون اداری در سال ۱۴۰۲ به چه صورت است؟ پس همراه ما باشید.

طراحی دکوراسیون مراکز اداری چیست؟

طراحی دکوراسیون مراکز اداری در معماری داخلی اهمیت زیادی دارد. برای طراحی این دکوراسیون، تخصص و مهارت زیادی نسبت به طراحی مسکونی و ویلا لازم است. در طراحی مسکونی و ویلا افراد به سلیقه خود رجوع می‌کنند و آن گونه که دوست دارند دکوراسیون منزل را طراحی می‌کنند؛ اما در طراحی اداری باید علاوه بر اینکه جنبه رسمی بودن آن حفظ شود، در محیط اداری، هماهنگی و نظم وجود داشته باشد و افراد با هر سلیقه‌ای بتوانند به برقراری ارتباط با محیط بپردازند. با طراحی محیط می‌توان مشتری بیشتری جذب کرد.در این طراحی تنها به چیدمان آن توجه نمی‌شود و کاربری فضا هم مهم است.

دکوراسیون اداری کلاسیک

محصول مرتبط: صندلی مدیریتی PM19

سبک های طراحی دکوراسیون مراکز اداری

سبک‌های متنوع صنعتی، مدرن، کلاسیک و مینیمال برای طراحی دکوراسیون اداری کاربرد دارد. در سالیان اخیر به طراحی به سبک مدرن و کلاسیک توجه بیشتری می‌شود. انواع مختلف سبک‌ها عبارتند از:

 سبک صنعتی

این سبک از تغییر دکوراسیون مراکز اداری در میان مردم برای طراحی منازل و ادارات کاربرد دارد و برای طراحی آن از کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی ایده گرفتند. در این سبک معمولا تاسیساتی مانند لوله‌ها، آجرها و سیم کشی از داخل ساختمان مشخص است.

سبک مدرن

در این سبک از تغییر دکوراسیون مراکز اداری خطوط صاف و مستقیم استفاده می‌شود و از حداقل تزیینات بهره می‌برند و رنگ‌های روشن و پرنور کاربرد دارد. در این سبک از مواد اولیه‌ای همچون چوب، فلز و استیل به وفور استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های این سبک، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای برای جدا کردن فضاها از یکدیگر است.

سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک، سبک یونانی و رومی ترکیب می‌شود. در این سبک تقارن، هماهنگی و نظم را شاهد هستیم. از رنگ‌های تیره و متریال‌هایی همچون چوب، مخمل و چرم در این سبک استفاده می‌شود. از ویژگی‌های دیگر این سبک می‌‌توان به تزیینات و ریزه کاری‌های زیاد در مبلمان و اشیا اشاره کرد.

سبک مینیمال

در طراحی سبک مینیمال به سادگی و حداقل استفاده از اشیا و تزیینات تاکید می‌شود. در این سبک فقط استفاده از وسایل و اشیا ضروری رایج است و از مبلمان و وسایل اضافی دیگر استفاده نمی‌شود. معمولا در این سبک یک یا دو رنگ کاربرد دارد و معمولا برای طراحی فضاهای کوچک در طراحی دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبک سبب می‌شود فضاها بزرگ‌تر نشان داده شوند.

دکوراسیون اداری

اصول تغییر در دکوراسیون مراکز اداری در سال ۱۴۰۲

چون افراد بیشتر ساعات روز در محیط کار فعالیت می‌کنند؛ بنابراین طراحی و چیدمان این محیط باید به صورتی باشد که احساس راحتی و آرامش در بین افراد به وجود بیاید و مانع از خستگی افراد شاغل در آن شود؛ به این ترتیب با طراحی مناسب، رضایت مندی کارکنان افزایش می‌یابد و در نتیجه کارایی آنها افزایش پیدا می‌کند و همچنین در جذب مشتری موثرتر هستند. برای اجرا و تغییر در دکوراسیون مراکز اداری باید به پارامترهای مهمی توجه کرد که عبارتند از:

توجه به استفاده درست از نور در دکوراسیون اداری

یکی از پارامترهای مهم که برای تغییر دکوراسیون در مراکز اداری در سال ۱۴۰۲ باید توجه کنید، توجه به استفاده درست نورپردازی است. استفاده از نورپردازی صحیح سبب می‌شود قسمت‌های دیگر دکوراسیون اداری بهتر و زیباتر به نظر برسند و روی بهره‌دهی کارمندان و افراد فعال در یک اداره تاثیر مثبت می‌گذارد. وقتی در یک محیط اداری میزان نور کم باشد کارکنان زودتر خواب آلوده و خسته می‌شوند.

اگر نور محیط مورد نظر، مصنوعی یا زیاد باشد هم تاثیر منفی در کارکرد کارکنان می‌گذارد. تجهیزات نورپردازی متنوعی در بازار وجود دارد که استفاده از آنها سبب می‌شود مدیران یک شرکت از آنها برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرند. برای اجرای نورپردازی اصولی و تغییر دکوراسیون اداری در سال ۱۴۰۲ باید با نکات مهم آن آشنا باشید. همکاران ما در پویا چوب سورین می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند.

بیشتر بدانید: اهمیت نورپردازیی در محیط‌هایی که با پارتیشن طراحی شده اند؟

 

تاثیر رنگ بندی در دکوراسیون اداری

برای ایجاد تغییرات دکوراسیون بزرگ‌تر در محیط اداری در سال ۱۴۰۲ می‌توانید در پالت رنگی دکوراسیون اداری تغییراتی بدهید. رنگ‌هایی که در محیط اداری استفاده می‌شوند تاثیرات روانی متفاوتی در کارکنان ایجاد می‌کنند. اگر دوست دارید دکوراسیون اداری و بخش‌های دیگر شرکت شما پویا و شاد باشد از رنگ‌‌های روشن کمک بگیرید. مثلا استفاده از رنگ‌‌های سفید و زرد می‌تواند در ایجاد این حس در کارمندان موثر باشد. برای اینکه از یکنواخت شدن طراحی دکوراسیون اداری جلوگیری کنید از مبلمان‌ها و میزهای اداری استفاده کنید که رنگ محیط شما را تکمیل کند. امروزه این امکان فراهم شده است که روی بخش‌‌های چوبی یا بخش‌های دیگر دکوراسیون اداری چاپ لوگو انجام شود که اعمال آن تاثیر خوبی در طراحی دکوراسیون دارد.

تاثیر مبلمان اداری در دکوراسیون اداری

یکی دیگر از مواردی که روی دکوراسیون اداری موثر است، انتخاب میزهای کار، انواع صندلی‌‌ها و مبلمان‌های اداری و… است که محیط اداری شما را زیبا می‌کند. اگر در یک اداره مبلمان کهنه و قدیمی مورد استفاده قرار گیرد فضای آن خسته کننده و آزاردهنده می‌شود و کار کردن در این محیط سخت و کسالت بار است؛ اما اگر در سال جدید مبلمان اداری و قسمت‌‌های دیگر تعویض شود، ظاهر محیط مورد نظر بهتر شده و تنوع بهتری پیدا می‌کند. برای انتخاب مبلمان اداری هم می‌توانید از سبک‌‌‌های مختلف مبلمان استفاده کنید که با دکوراسیون اداری مورد نظر سازگار باشد.

محصولات مرتبط: مبل اداری مدل PS2

سخن پایانی

معمولا مدیران شرکت‌ها با فرا رسیدن سال جدید در دکوراسیون مراکز اداری شرکت خود تغییراتی اعمال می‌کنند. در سال ۱۴۰۲ هم بسیاری از مدیران به تغییر دکوراسیون محیط کار اقدام می‌کنند. اگر شما هم مدیر شرکت هستید و قصد تغییر دکوراسیون محل کار را دارید می‌توانید از تیم حرفه‌ای پویا چوب سورین در این زمینه کمک بگیرید. این تیم با تخصص بالای خود، آماده ارائه خدمات با قیمت مناسب است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه‌ها تماس بگیرید یا به این سایت مراجعه کنید.