مبلمان اداری مناسب، می‌تواند نقش مهمی در بهبود ارتباط نیروها با هم و سلامت جسمی و روحی آنها و در نتیجه بهبود راندمان کاری داشته باشد. مبلمان اداری به بخش‌های مهمی مربوط می‌شود و متشکل از انواع میز اداری، صندلی اداری و پارتیشن اداری و… است. اینکه چگونه می‌توانیم مبل اداری را برای محل کار خود انتخاب کنیم سوالی است که امروز قصد داریم به آن پاسخ دهیم. اگر شما هم قصد خرید این مبلمان را دارید و در انتخاب نوع مناسب، سردرگم هستید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم.

مبلمان اداری شامل چه مواردی است؟

در بیشتر مشاغل امروزی کارمندان اوقات زیادی را پشت رایانه می‌گذرانند؛ از این رو بهتر است در هنگام انتخاب مبلمان محیط اداری به تسهیلات کاربردی برای رفاه بیشتر کارمندان توجه ویژه‌ای داشته باشید. مبلمان ضروری اداری برای  دفتر کار شامل موارد زیر می‌شوند:

میز اداری

میز اداری، اساسی‌ترین وسیله در محیط کار است. این میزها به شکل‌های مستطیل، ال شکل، کامپکت یا کم جا، ایستاده و متغیر، یو شکل، مربعی مدولار، کابینتی و… موجود است. این میزها شامل انواع مختلفی می‌شوند که عبارتند از: میز مدیریت، معاونت، کارشناسی، کارمندی، کنفرانس، پذیرش و میز لپ تاپ.

برای خرید بهترین مدلهای میز اداری روی لینک روبرو کلیک کنید: خرید میز اداری

 

مبلمان اداری برای محل کار

 

صندلی اداری

صندلی اداری نیز جزو جدایی ناپذیر میز اداری است. این صندلی‌ها باید ارگونومیک باشند تا کارمند بتواند در وضعیت صحیحی روی آن بنشیند. اگر صندلی اداری ارگونومیک نباشد در دراز مدت روی سلامتی کارمند تاثیر منفی می‌گذارد‌. مدل‌های صندلی ارگونومیک دارای انواع مختلفی است و شما می‌توانید از بین انواع آنها، مدلی که با تکیه گاه دستی یا بدون آن هستند را انتخاب کنید. برای خرید صندلی اداری ویژگی‌هایی از جمله قابل تنظیم بودن قد، قابل تنظیم بودن تکیه گاه، پشتیبانی درست و مناسب از کمر، داشتن عرض و عمق کافی، نشیمنگاه طبی و داشتن بالشتک مناسب، دارای فضایی برای قرار دادن دست روی صندلی و چرخ دار بودن را مد نظر داشته باشید.

فایلینگ و کتابخانه

فایلینگ و کتابخانه شامل تجهیزاتی می‌شوند که وجود آنها در محیط اداری کمک می‌کند محیط به‌هم ریخته نباشد و همه چیز سروسامان داشته باشد. در ادارات، اسنادی موجود است که علاوه بر اینکه باید از آنها خوب بایگانی و نگهداری شود باید دسترسی شما را به اسناد آسان‌تر کند. ظرفیت و ابعاد  فایلینگ و کتابخانه با توجه به خدمات شرکت و پرونده‌ها و اسناد موجود متغیر است.  این فایل‌ها  محفظه‌های تکی یا چند طبقه دارند. شما برای خرید فایل و کمد اداری می‌توانید از محصولات پویا چوب دیدن فرمایید.

پارتیشن اداری

 پارتیشن‌ها از جمله وسایل اداری هستند که می‌توانند به‌صورت موقت یا دائمی محیط اداری را از هم جدا کنند. این پارتیشن‌ها در اندازه‌های مختلف بوده و در سبک‌های شیشه‌ای تا ام دی اف تولید می‌شوند‌.

 

برای خرید جدیدترین مدلهای پارتیشن اداری روی لینک روبرو کلیک کنید: خرید پارتیشن اداری

خرید مبلمان اداری برای محل کار

 

‌نکاتی که باید قبل از انتخاب مبلمان اداری برای محل کار در نظر بگیرید

امروزه برای شروع هر کسب‌وکار جدید لازم است مبلمان اداری در محیط کار چیده شود؛ چرا که افراد زمانی که سر کار هستند باید راحت بوده و فضای خوبی در اختیار داشته باشند تا بتوانند بازدهی خوبی داشته باشند؛ بنابراین طراحی و اجرای مبلمان و دکوراسیون اداری، مهم‌تر از اجرای مبلمان منزل محسوب می‌شود. از جمله نکاتی که قبل از انتخاب مبلمان داری باید توجه کنید عبارتند از:

تعیین بودجه

یکی از عواملی که در انتخاب مبلمان اداری تاثیر زیادی دارد هزینه آن است؛ چرا که بودجه‌ای که قرار است صرف خرید مبلمان اداری کنید تعیین کننده ابعاد مبلمان، طرح و متریال آنهاست. وقتی در بودجه محدودیت نداشته باشید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که روی شخصیت برند و هویت سازمانی، سبک طراحی و دکوراسیون اداری و … تاثیر می‌گذارد؛ اما در صورت محدود بودن بودجه، ناگزیر هستید از بین گزینه‌های محدود، مبلمان مناسب را انتخاب کنید.

 

مهم ترین نکته برای پیشرفت شما در محل کار بعد از شیوه های مدیریتی صحیح، استفاده از وسایل اداری جدید و زیبا برای پرسنل و خودتان است. ما به شما بهترین ها را پیشنهاد می دهیم. با کارشناسان پویا چوب سورین در ارتباط باشید.

 

اندازه گیری مساحت فضای اداری

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب مبلمان اداری تعیین کننده است مربوط به مساحت شرکت مورد نظر می‌شود. به این معنی که برای انتخاب مبلمان اداری ابتدا باید مساحت اتاقی که  قرار است مبلمان اداری در آن چیده شود اندازه‌گیری شود و پس از تهیه یک طرح در مقیاس کوچک، به تجزیه و تحلیل بهترین روش برای توزیع فضا در شرکت بپردازید. پس از آنالیز کردن مساحت موجود و تعداد کارمندان می‌توانید تصمیم بگیرید که بهتر است میزهای با ابعاد استاندارد در بازار را مورد استفاده قرار دهید یا خودتان ابعاد مناسب را سفارش دهید.

تعیین فهرستی از نیازمندی های خود

برای اینکه همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود و کسی را از قلم نیندازید لازم است فهرستی از مبلمان و تجهیزات مورد نیاز و تعداد آنها  براساس تعداد کارمندان تهیه کنید.

 

مشاهده و خرید جدیدترین مدلهای میز کارمندی: خرید میز کارمندی

خرید مبلمان اداری مناسب برای محل کار

 

تهیه جدول هایی با اندازه دقیق

ارتفاع استاندارد برای میز اداری بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر برآورد می‌شود. استفاده از این میزهای با ارتفاع استاندارد سبب می‌شود کارمند به‌راحتی پشت میز بنشیند و کارهای خود را انجام دهد. برای اینکه مبلمان اداری مناسب و منحصر به فرد برای شرکت تهیه کنید باید این استانداردها را به دست بیاورید و با قرار دادن در جدول، میزهای اداری خود را براساس اعداد جدول انتخاب کنید؛ همچنین می‌توانید مشخص کنید که آیا کارمند مزبور به میزی که  کشوی متصل به آن دارد احتیاج دارد یا خیر.

نورپردازی مناسب

نکته دیگری که در انتخاب مبلمان اداری تاثیر دارد، نور مناسب است. برای اینکه محیطی دلپذیر و آرامش بخش ایجاد شود و از خستگی چشم جلوگیری شده و عملکرد خوبی در فرایندهای کاری کارمندان شاهد باشیم، به نورپردازی مناسب نیاز داریم. در نورپردازی ایده‌های زیادی وجود دارد. در آن به نقاط روشن شکل داده و از بهترین سایه‌ها برای افزایش تمرکز استفاده می‌شود.

 اگر نور طبیعی خوبی در محیط کار وجود ندارد، باید لامپ‌هایی را انتخاب کنید که از نور کافی برای انجام فعالیت شما برخوردار باشد. اگر به این مورد، توجه کافی نداشته باشید و نور خوبی وجود نداشته باشد ممکن است کارکنان مشکلات بینایی پیدا کنند. بعد از اینکه از لحاظ نورپردازی مناسب، خیالتان راحت شد باید به انتخاب مبلمان اداری مناسب بپردازید.

توجه به سبک دکوراسیون داخلی شرکت

از نکات مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب مبلمان اداری مناسب توجه کرد به سبک دکوراسیون داخلی شرکت مربوط می‌شود. یعنی با توجه به سبک دکوراسیون داخلی می‌توان مبلمان مناسب با آن را انتخاب کرد.

 

قیمت و خرید انواع میز مدیریتی با بالاترین کیفیت: خرید میز مدیریتی

خرید مبلمان برای محل کار

 

در نظر گرفتن ساعات کاری کارمندان و وظایف آنها

نوع میز و صندلی‌ اداری‌ که برای کارمندان در نظر گرفته می‌شود با وظایف آنها ارتباط دارد. میز یک کارشناس با میزی که معاون و کارمند استفاده می‌کند متفاوت است و ابعاد آنها هم با هم تفاوت دارد. میزان ساعاتی که کارمندان در اداره مشغول کار هستند در چیدن مبلمان و تجهیزات اداری بی‌تاثیر نیست. اگر کارمندان در ساعات طولانی و تمام وقت در اداره مشغول به کار باشند، برای اینکه در کار خود تمرکز داشته باشند به محیط آزادتری نیاز دارند. اگر آنها زمان کمتری کار می‌کنند، می‌توانند در فضای شلوغ‌تر و با میزهای کار بیشتر نیز به وظایف خود عمل کنند.

سخن پایانی

مبلمان اداری از جمله وسایل ضروری در هر شرکت یا اداره‌ای است. برای اینکه راندمان کاری افزایش یابد و کارمندان دیرتر خسته شوند لازم است از مبلمان مناسب برای این منظور استفاده شود. ما در مطلب امروز مواردی را بیان کردیم که می‌توانید با توجه به آنها مبلمان اداری مناسب برای محل کار خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید همکاران ما آماده هستند تا به شما در این امر یاری کنند.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پویا چوب ارتباط بگیرید.