میزها از مهم‌ترین وسایلی هستند که در هر دفتر و خانه‌ای پیدا می‌شوند. فرقی نمی‌کند که مشغول به چه کاری هستید زیرا میزها یکی از اصلی‌ترین وسایلی محسوب می‌شوند که کاربردهای زیادی مانند راحت‌تر کردن کار با کامپیوتر و لپ‌تاپ، انجام امور درسی و دانشگاهی و… را در اختیار ما قرار می‌دهند. هر کسی در دفتر کار و خانه خود به یک میز شیک و با کیفیت نیاز دارد. حال سوال اینجا است که  چگونه می‌توان یک میز خوب و باکیفیت برای خود انتخاب کرد؟ ویژگی‌هایی که یک میز خوب را تشکیل می‌دهند شامل چه مواردی هستند؟ اگر می‌خواهید به پاسخ این سوالات برسید تا پایان این مطلب در کنار ما باشید و آن را با دقت مطالعه نمایید تا از ویژگی‌های یک میز خوب بیشتر شناخت پیدا کنید.

میز اداری چه میزی است؟

قبل از هر کاری بهتر است اول با میزهای اداری بیشتر آشنا شویم. میزها مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام برای کاربرد و افرادی خاص طراحی شده‌اند. میزهای اداری نیز طراحی و سبک خاصی داشته و برای محیط ادارات بسیار کاربردی می‌باشند. این میزها تفاوت‌های زیادی با یک میز معمولی خانگی دارند؛ زیرا کشوها که بخش‌های سازمان‌‌دهی اسناد و مدارک به حساب می‌آیند در این میزها تعداد بیشتری داشته و از طراحی بهینه‌ای نسبت به میزهای معمولی برخوردار است.

خرید میز اداری

شما می‌توانید برای خرید انواع میز مدیریت و میز کارمندی از لینک رو به رو اقدام نمایید: میز مدیریت | میز کارمندی 

یک میز اداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای خرید یک میز اداری خوب باید در این میز به دنبال ویژگی‌های گوناگونی باشید. این ویژگی‌ها کیفیت تولید میز و مناسب‌بودن آن برای کاربردهای اداری را نشان می‌دهند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

استحکام و پایداری

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید زمان خرید یک میز اداری خوب در نظر داشته باشید استحکام و پایداری بالای آن است؛ زیرا از میزهای اداری مدت‌زمان زیادی استفاده می‌شود. پس استحکام بالای این میزها، باید مهم‌ترین معیار شما برای انتخاب یک میز اداری خوب قرار گیرد.

قابلیت ‌تنظیم

اگر به فکر خرید یک میز اداری باکیفیت، خاص و مدرن هستید باید به ویژگی و قابلیت تنظیم در این میزها توجه ویژه‌ای به عمل بیاورید. اما منظور از تنظیم در اینجا  چیست؟ میزهای اداری در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند که شما می‌توانید نسبت به قد خود ارتفاع آن را تنظیم کنید. اما در صورتی که یک میز هوشمند حرفه‌ای با آپشن تنظیم ارتفاع خریداری نمایید، می‌توانید ارتفاع آن را به صورت الکترونیکی تنظیم کرده و هر موقع که خواستید آن را تغییر دهید. این‌گونه دیگر نیازی نیست صندلی یا میز خود را تعویض کنید.

فضای بزرگ و کافی

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهمی که برای میزهای اداری وجود دارد فضای بزرگ و کافی آن‌ها می‌باشد؛ در واقع ویژگی مهمی که باعث شده میزهای اداری نسبت به میزهای ساده متمایز شوند، فضای زیادی است که این میزها در اختیار افراد قرار می‌دهند. هر کدام از مدل‌های میز اداری در بخش بالای خود دارای یک قطعه چوب یکدست هستند که باید اندازه ‌بزرگی داشته باشد. هر چه اندازه این بخش بیشتر باشد، استفاده از آن راحت‌تر بوده و تمامی نیازهای فرد را برطرف می‌کند.

راحتی زیاد و طراحی ارگونومیک

از دیگر ویژگی‌هایی که زمان خرید میز اداری باید به آن توجه کنید راحتی میز است. همان‌طور که می‌دانید میزهای اداری در طول روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت و شاید هم بیشتر استفاده می‌شوند. این میزهای فوق‌العاده کاربردی باید به شکلی راحت و ارگونومیک طراحی شوند که فرد استفاده کننده در زمان کاربری از آن نهایت لذت را ببرد. در صورتی که این ویژگی در میزی وجود داشته باشد، حرکت در پشت میز بسیار راحت انجام می‌شود و فرد می‌تواند به راحتی به کشو‌ها و بخش‌های مختلف میز دسترسی پیدا کند.

مدیریت کابل خوب

علاوه بر طراحی خاص و شیک یک میز اداری باکیفیت باید دارای سیستم مدیریت‌کننده کابل خوبی باشد؛ زیرا روی اکثر میزهای اداری از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. سیستم‌های کامپیوتری دارای کابل‌ها و سیم‌های فراوانی هستند. در صورتی که این کابل‌ها به‌خوبی مدیریت و پنهان نشوند ظاهر میز خراب شده و از زیبایی آن کاسته می‌شود. به همین دلیل باید به دنبال خرید میزهایی باشید که یک مدیریت‌کننده کابل مناسب در آن تعبیه کرده باشند. این مدیریت‌کننده ممکن است به اشکال مختلفی در میز قرار بگیرد که بسته به نیاز و مدل اداره خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

خرید میز اداری

شما میتوانید برای خرید انواع میز کنفرانس از لینک رو به رو اقدام نمایید: میز کنفرانس 

فضای ذخیره‌سازی بالا

اگر به فکر خرید یک میز اداری باکیفیت و فوق‌العاده هستید باید یک میزی را انتخاب کنید که فضای سازماندهی و ذخیره‌سازی بالایی داشته باشد. به طور کلی میزها باید از فضای مناسبی برای قراردادن وسایل، اسناد و ابزار بر خوردار باشند. میزهای اداری به دلیل اهمیت بیشتری که دارند، باید دارای فضاهای بزرگ‌تر و تعداد بالاتری از کشوها و کمدها برای ذخیره‌سازی باشند. این امر نیز اهمیت زیادی دارد که این بخش‌ها و کمد‌ها قابلیت قفل‌شدن را داشته باشند که علاوه بر نظم دادن به اسناد و مدارک، ایمنی آن‌هارا نیز بالاتر ببرند.

ظاهر شیک و زیبا

برای یک میز اداری با کیفیت و خوب ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که ظاهر جزو مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. به طور کلی ظاهر برای هر وسیله‌ای اهمیت دارد؛ اما میزهای اداری به دلیل قرارگیری در دفاتر کاری که در معرض دید اشخاص زیاد هستند باید ظاهری شیک و زیبا داشته باشند. در صورتی که میز از جذاب و زیبایی بسری مناسبی برخوردار باشد، فردی که پشت آن می‌نشیند اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده و علاوه بر این به زیبا‌تر شدن دکوراسون محیط نیز کمک شایانی می‌کند. البته این نکته را باید بدانید که میزهای شیک و زیبا  قیمت بیشتری نسبت به میزهای معمولی دارند.

سخن پایانی

میزها از مهم‌ترین وسایلی هستند که در اتاق کار و دفاتر استفاده می‌شوند. این وسیله زیبا و فوق کاربردی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و به همین دلیل مناسب افراد مختلفی هستند. میزهای اداری ویژگی‌های منحصر به فردی مانند ظاهری زیبا، تعداد کشوهای زیاد، مدیریت کابل خوب و… دارند. اگر می‌خواهید یک میز اداری خوب خریداری کنید باید ویژگی‌های مهمی را هنگام این کار در نظر بگیرید و ما در این مقاله تمامی ویژگی‌های مهم یک میز اداری خوب را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. برای خرید انواع میز اداری می­توانید از محصولات پویا چوب سورین دیدن نمایید.