احتمالاً شما هم در مواجه با کارمندان متوجه مشکل کمردرد یا گردن درد آن‌ها شده‌اید. از آنجا که این افراد بسیاری از ساعات روز را به صورت نشسته کار می‌کنند، نداشتن صندلی مناسب یا تنظیم نبودن آن، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر ایجاد این مشکلات داشته باشد. یک راه‌حل ساده برای جلوگیری از این مشکل، تصحیح نحوه نشستن و تنظیم کردن صندلی است. اگر از کمردرد رنج می‌برید، ادامه این مطلب پویا چوب سورن را از دست ندهید.

نحوه نشستن نامناسب روی صندلی اداری، چه تاثیری بر کمر دارد؟

اکثر مشکلات کمر، گردن و ستون فقرات، از نحوه نشستن نامناسب، ناشی می‌شود. در صورتی که مدت زیادی از شبانه‌روز، وضعیت بدنی خوبی نداشته و از کمر و پشت به شکلی مناسب حمایت نکنید، به عضلات فشار وارد شده و ستون فقرات آسیب می‌بیند. هرگز نباید به درد کمر یا گردن بی‌توجه بود؛ چرا که با گذشت زمان، این فشار وارد شده به عضلات می‌تواند ویژگی‌های آناتومیکی ستون فقرات را تغییر دهد. لازم به ذکر است که اگر رگ‌های خونی و اعصاب منقبض شوند، ممکن است به مشکلاتی در عضلات کمر، دیسک و مفاصل ختم شود. جالب است بدانید که این مشکلات می‌توانند سر منشاء بیماری‌هایی نظیر سردردهای گوناگون، خستگی و حتی نارسایی در سایر اندام‌های اصلی و تنفس هم باشد.

خرید صندلی اداری

شما می‌توانید برای خرید انواع صندلی مدیریت و صندلی کارمندی از لینک رو به رو اقدام نمایید: صندلی مدیریت | صندلی کارمندی

تنظیم صندلی اداری ارگونومیک و بهبود کمردرد

اگر از کمردرد رنج می‌برید، خرید یک صندلی ارگونومیک باکیفیت می‌تواند کمک شایانی به بهبودی شما بکند. این نوع از صندلی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در صورت استفاده صحیح، قادر باشند به خوبی از کمر حمایت کنند. البته فراموش نکنید که خرید این صندلی، تنها قدم اول است! قدم دوم، تنظیم کردن صندلی ارگونومیک با توجه به بدن خودتان است. برای تنظیم کردن صندلی، ابتدا باید ارتفاع میز کار خود را تعیین کنید؛ به طور معمول این ارتفاع با نوع کار شما، ارتباطی مستقیم دارد. پس از تعیین ارتفاع میز، حال باید قد خود را مد نظر قرار دهید. طبیعی است که ارتفاع میز مناسب برای هر شخص، متفاوت خواهد بود. زمانی که از ارتفاع میز اطمینان حاصل کردید، وقت آن رسیده که ارتفاع صندلی خود را مطابق با آن، تنظیم کنید. این ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که در زمان نشستن، احساس راحتی کرده و کم‌ترین فشار ممکن را روی کمرتان وجود داشته باشد.

دسته‌های صندلی

فراموش نکنید که دسته‌های صندلی نیز نیاز به تنظیم کردن دارند. باید تنظیمات دسته‌ها را به گونه‌ای انجام دهید که بازوها قدری در راستای شانه، بلند شوند؛ این عمل به ظاهر ساده می‌تواند از وارد شدن فشار اضافی به شانه‌ها و ستون فقرات شما، جلوگیری کرده و مانع خمیدگی‌ بیش از حد در زمان کار شود. با تنظیم هر دو دسته، اطمینان حاصل کنید که بازوهایتان در این شرایط قرار می‌گیرند.

نشیمنگاه صندلی

پس از تنظیم ارتفاع و دسته‌های صندلی، حال نوبت به تنظیم نشیمنگاه آن می‌رسد. ضروری است تا برای بررسی درست این مسئله، تا جای ممکن، نزدیک به میز خود بنشینید. بهترین حالت این است که بازوهای شما در موازات ستون فقرات قرار گرفته و دستتان به راحتی روی سطح میز قرار بگیرد؛ ضروری است تا دستتان با میز، زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهد. در صورتی که وضعیت آرنج شما، قدری بالاتر یا پایین‌تر از این حد است، ارتفاع صندلی مناسب نبوده و دوباره باید آن را تنظیم کنید. حال صاف روی صندلی نشسته و دست خود را به صورت مشت، پشت ساق پا و جلوی لبه صندلی، قرار دهید. صندلی مناسب است که به مشتتان اجازه دهد به سادگی در این فضا قرار بگیرد. اگر صندلی مورد نظر قابلیت تنظیم پشتی را نداشت، می‌توانید از یک بالشتک طبی برای تنظیم کردن آن، کمک بگیرید.

پشتی صندلی

یک صندلی مناسب، از پشتی با حالت منحنی روبه بیرون برخوردار است. در کنار این مسئله، ضروری است تا پشتی صندلی، قابلیت تنظیم ارتفاع نیز داشته باشد. در این صورت، صندلی می‌تواند تا فشار زیادی را از روی مهره‌های کمرتان بردارد.

تنظیم موقعیت پاها در صندلی اداری

هرگز نباید پاهای شما در زمان کار کردن آویزان باشند. باید بدانید که وضعیت قرارگیری پاها نیز می‌تواند تاثیر مستقیمی بر کمر یا دیگر اعضای بدن داشته باشد؛ به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که حتماً پاهای خود را در حالتی قرار دهید که زانوهایتان، زاویه ۹۰ درجه به خود بگیرند. برای این کار می‌توانید از یک زیرپایی یا صندلی‌های پایه‌دار، کمک بگیرید.

سطح مناسب برای چشم

وجود مشکل در مهره‌های گردن، یکی دیگر از بیماری‌های رایج در میان کارمندان است. علت اصلی این مشکل، عدم رعایت سطح مناسب برای چشم‌ها است. برای بررسی ارتفاع صحیح، ابتدا باید چشمان خود را بسته، در حالتی راحت نشسته و در حالی که سرتان روبه جلو است، آن‌ها را باز کنید. محلی که می‌بینید، محل مناسب قرارگیری نمایشگر رایانه است. اگر مانیتور شما بالاتر یا پایین‌تر از آن ناحیه است، باید اقداماتی را برای تنظیم ارتفاع آن، انجام دهید.

خرید صندلی اداری

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

اهمیت فیزیک بدن در زمان انتخاب صندلی

هر فرد وزن و قد خاص خود را دارد؛ به همین دلیل، طبیعی است که صندلی که برای یک شخص کاملاً مناسب است، باعث کمردرد یا گردن درد شخصی دیگر شود. اگر صندلی از ابعادی ثابت برخوردار باشد، نمی‌توان آن را مناسب نیازهای هر شخص تغییر داد و همین امر، سرمنشاء مشکلات کمر خواهد شد. عواملی نظیر قد، وزن و فیزیک بدن هر نفر باید در زمان خرید صندلی برای او در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با نحوه تنظیم صندلی اداری برای کاهش کمردرد، آشنا کردیم. برای خرید یک صندلی مناسب که تمام ویژگی‌های گفته شده را داشته باشد، باید به دنبال فروشنده‌ای معتبر و حرفه‌ای بگردید. ما برای خرید انواع مبلمان و صندلی، وب سایت پویا چوب سورین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان ما در این مجموعه می‌توانند راهنمایی‌های لازم را برای خرید بهترین صندلی اداری مناسب شما، در اختیارتان قرار دهند.