برکسی پوشیده نیست که کارمندان بخش عظیمی از ساعات کاری خود را روی صندلی و پشت میزشان می‌گذرانند؛ همین امر سبب شده تا انتخاب و خرید صندلی کارمندی و اداری مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در صورتی که این محصول معیارهای خاصی را نداشته باشد، این امکان وجود دارد که به ستون فقرات و کمر کارمندان آسیب بزند؛ به همین دلیل، ضروری است تا قبل از اقدام به خرید صندلی اداری، با ویژگی‌های یک صندلی اداری مناسب، آشنا شوید.

آیا یک صندلی اداری مناسب، ارگونومیک است؟

خرید صندلی اداری

مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید صندلی اداری، ارگونومیک بودن آن است. به بیان دیگر، حتی اگر یک محصول از کیفیت متریالی بالا و قیمتی مناسب برخوردار بوده، اما ارگونومیک نباشد، نباید برای خرید آن اقدام کنید. در حقیقت این اصطلاح به معنی محصولی است که در طراحی آن از اصولی خاص پیروی شده و کاملاً متناسب با بدن انسان و بخش‌هایی نظیر ستون فقرات، گردن، پاها و… ساخته شده باشد. به شما اطمینان می‌دهیم که حتی پس از ساعت‌ها نشستن روی یک صندلی ارگونومیک، اصلاً احساس خستگی، کمردرد یا گردن درد نخواهید کرد. اگر به سلامت خود و کارمندانتان اهمیت می‌دهید، حتماً صندلی انتخاب کنید که ارگونومیک باشد.

 ابعاد بخش‌های مختلف صندلی اداری

خرید میز اداری

بدن هر شخص ابعاد متفاوتی دارد؛ به همین دلیل، ممکن است دوست شما از نشستن روی صندلی ارگونومیکی که برای خودتان خریده‌اید، احساس راحتی نکند؛ چرا که صندلی مناسب ابعاد بدن او نیست. عرض و عمق نشیمنگاه صندلی اداری، اهمیت زیادی در زمان انتخاب و خرید میز ادرای و صندلی دارد. پیش از خرید، حتماً روی صندلی نشسته و آن را امتحان کنید. ضروری است تا در زمان نشستن روی آن، کاملاً احساس راحت و آسوده‌ای داشته باشید.

بهتر است تا صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع داشته یا حداقل متناسب با قد شما باشد. یک صندلی زمانی مناسب شما است که در زمان نشستن روی آن، کف پاهایتان کاملاً روی سطح زمین قرار گرفته و زانوهایتان زاویه ۹۰ درجه ایجاد کنند. در صورتی که قدتان در بازه ۱۵۰ الی ۱۸۵ سانتی متر باشد، می‌توان گفت که اکثر صندلی‌ها و میز اداری موجود در بازار با آن تناسب دارند. این در حالی است که برای افرادی بلندتر است ۱۸۵ سانتی متر، باید به دنبال صندلی‌هایی با ارتفاع سراسری بیش از ۱۲۵ سانتی متر گشت.

 صندلی با روکش قابل تنفس 

احتمالاً شما هم مانند بسیاری از افراد، پس از نشستن روی صندلی‌های چرمی، احساس مرطوب شدن لباس با عرق را تجربه کرده‌اید. این احساس بسیار ناخوشایند است؛ به همین دلیل، بهتر است تا در زمان انتخاب و خرید یک صندلی اداری مناسب، توجه داشته باشید که روکش آن از جنس پارچه‌هایی با قابلیت تنفس یا چرم تنفسی باشد. این نوع از پارچه‌ها، هوا را از خود عبور داده و به شخص این امکان را می‌دهند که بدون احساس گرما یا عرق، ساعت‌هایی طولانی روی صندلی بنشیند. از سوی دیگر، باید دقت کنید که پارچه رویه صندلی، به سادگی قابل تمیز شدن باشد.

 جهت اطلاع قیمت صندلی کنفرانس استاندارد از پویا چوب اقدام نمایید

هر چه قابلیت‌ها بیشتر، صندلی بهتر!

این درست است که با افزایش قابلیت‌های صندلی اداری، قیمت آن هم افزایش می‌یابد؛ اما نباید فراموش کرد که بسیاری از این قابلیت‌ها، میزان فشار وارد شده به کمر، گردن و ستون فقرات را کاهش داده و شخص را در حالت راحت‌تری قرار می‌دهند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به مواردی نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اداری، قابلیت تنظیم زاویه پشتی، قابلیت تنظیم انحنای کمر، قابلیت تنظیم دسته‌های صندلی اداری و… اشاره کرد. در میان این امکانات، اصلی‌ترین قابلیت‌ها به تنظیم ارتفاع صندلی و تنظیم زاویه پشتی، مربوط می‌شوند.

چرخ دار بودن صندلی اداری، یک قابلیت جذاب!

خرید صندلی اداری با قیمت مناسب

صندلی‌ها به دو صورت صندلی با پایه ثابت و صندلی چرخ‌دار تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در اکثر موارد، صندلی‌های چرخ‌دار، قیمتی بیشتر از صندلی‌های ثابت دارند. اگر از نظر بودجه محدودیت ندارید، بهتر است تا به سراغ صندلی‌های اداری چرخ‌دار با پایه فلزی بروید؛ چرا که بارها دیده شده که صندلی‌های چرخ‌دار با پایه پلاستیکی، از دوام کم‌تری نسبت به پایه‌های فلزی برخوردار هستند. صندلی چرخ‌دار به فرد این امکان را می‌دهد که به سادگی در حالت نشسته جابه‌جا شده و به سلامت کمر و گردن او، کمک می‌کند.

ظاهر و زیبایی صندلی را فراموش نکنید!

پس از بررسی تمام معیارهایی که گفته شد، حال باید به بررسی ظاهر صندلی بپردازیم. فراموش نکنید که قرار است تا همه کارمندان از صندلی انتخابی شما استفاده کنند؛ به همین منظور، این صندلی باید از ظاهری جذاب و شکیل برخوردار باشد تا فضای داخلی اداره یا سازمان را زیباتر کند. از سوی دیگر، ظاهر این محصول باید با دیگر عناصر محیط، هماهنگی لازم را داشته باشد. بهتر است تا صندلی اداری مورد نظر شما، از ظاهری ساده برخوردار باشد تا با گذشت زمان هم قدیمی نشده و از مد نیفتد.

سخن پایانی

در این مطلب از پویا چوب سورین، شما را با مهم‌‌ترین ویژگی‌های یک صندلی اداری مناسب، آشنا کردیم. حال تنها کافی است تا در وب سایت ما به گشت‌و‌گذار پرداخته و صندلی مناسب خود را پیدا کنید. در صورت نیاز به مشاوره یا راهنمایی، و خرید صندلی اداری با کارشناسان ما تماس بگیرید.