یکی از چالش‌های افراد در هنگام خرید میز مدیریت برای محیط کاری انتخاب نوع میز است. از ملاک‌های انتخاب میز اداری، متناسب بودن آن با سبک و طراحی و دکوراسیون محیط کاری است؛ به همین علت بیشتر افراد در انتخاب بین میز مدیریت مدرن و کلاسیک مردد هستند. آیا شما نیز به دنبال یک میز اداری مناسب بوده اما از تفاوت‌های این دو سبک بی اطلاع هستید؟ تنها راه تشخیص بهترین میز مدیریت برای فضای کاری شما علاوه بر توجه به روحیات خود، بررسی مشخصات و تفاوت‌های هر یک از این دو سبک است. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله با مشخصات و ویژگی‌های میز اداری مدرن و کلاسیک و تفاوت‌های آن بیشتر آشنا شویم.

 

مشخصات میز مدیریتی مدرن

میز‌مدیریت مدرن جزو محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین میز‌های اداری محسوب می‌شوند. ظاهر ساده و شکیل این میز‌ها باعث ایجاد فضایی مینیمال و آرامش بخش به محیط کاری شما می‌شود. این نمونه از میز‌ها با وجود سادگی بسیار جلوه زیبا و  شیکی به فضای اتاق مدیریت که در حقیقت نقطه تمرکز محیط اداری شما است، می‌بخشند. اغلب میز‌های مدرن از رنگ‌های خنثی و روشن برخوردار بوده و گاهی از ترکیب رنگ‌های شاد و هیجان انگیز ساخته شده‌اند. میزهای مدرن برای بیشتر سبک‌های طراحی محیط کار مناسب بوده و شما می‌توانید به راحتی میز مناسب با فضا و محیط خود را پیدا کنید.

در طراحی این نمونه از میز‌ها از نقش و نگار و تزئینات اضافه که در میز‌های کلاسیک دیده می‌شود خبری نیست اما استفاده از فرم‌های خاص در طراحی همانند منحنی بودن میز‌ها  باعث منحصر به فرد بودن آن‌ها شده است. متریال میزهای مدرن اغلب از شیشه، فلز و چوب‌های مصنوعی است. این نمونه از میز‌ها به دلیل ویژگی‌های نام برده شده از قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند به همین علت جزو پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین میز‌های اداری در سال‌های اخیر شناخته شده‌اند. اگر به دنبال یک فضای ساده و آرامش بخش برای محیط کاری خود هستید بی شک استفاده از میز و صندلی‌هایی با سبک مدرن می‌تواند مطابق با سلیقه شما باشد.

 

خرید میز اداری

 

مشخصات میز مدیریتی کلاسیک

میز‌های مدیریت کلاسیک، بیشتر مختص افرادیست که به سبک‌های قدیمی و سنتی علاقه‌مند بوده و طراحی محیط کار خود را به این نوع سبک انجام داده‌اند. میز‌های کلاسیک عمدتا از چوب‌های طبیعی ساخته شده و دارای طراحی و نقوش خاصی هستند. این نمونه از میزها، سبکی مجلل و کلاسیک داشته و ظاهری فاخر به اتاق مدیریت شما می‌بخشند. به طور کلی میز‌های کلاسیک به دلیل نقش و نگار و منبت کاری‌های برجسته که بیشتر هنر دست طراحان است از ابعاد بزرگتری نسبت به میز‌های مدرن برخوردار هستند.

پس در هنگام خرید این نمونه میز‌ها باید به ابعاد و فضای اتاق مدیریت توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا در صورت نداشتن فضای کافی استفاده از این میزها موجب کوچک نمایی اتاق کار شما شده و دسترسی شما را به قسمت‌های دیگر اتاق دچار مشکل می‌کند. استفاده از رنگ‌های گرم و متریال طبیعی در این میز‌ها فضایی گرم به محیط اداری شما می‌بخشد. قیمت‌ میزهای کلاسیک نسبت به انواع دیگر سبک ها بسیار بالاتر بوده و علت آن استفاده از چوب طبیعی و هنر دست در طراحی آن است. به همین علت استفاده از میز‌های اداری کلاسیک بیشتر برای مدیرانی که از بودجه کافی و فضای مناسب برخوردار هستند مناسب است.

 

خرید میز مدیریت

تفاوت میز مدیریتی مدرن و کلاسیک

تا این قسمت از مطلب با مشخصات و ویژگی‌های میز‌های مدرن و کلاسیک آشنا شدید. اما باید توجه داشته باشید که برای انتخاب درست بین این دو نوع سبک باید از تفاوت‌های آن نیز آگاه باشید. از تفاوت‌های این دو نمونه از میز‌های مدیریت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ویژگی ظاهری
    یکی از عمده‌ترین و اساسی‌ترین تفاوت میز‌های مدرن و کلاسیک در ظاهر آن‌ها است. میز‌های اداری مدرن، دارای ظاهری ساده و مینیمال بوده و در طراحی آن‌ها از فرم‌های خاصی استفاده می‌شود. در حالی که در طراحی میز‌های کلاسیک  نقش و نگار و تزئینات برجسته به کار رفته که ظاهری مجلل و شکیل به فضای استفاده شده می‌بخشد. این ویژگی‌های ظاهری یکی از فاکتور‌های اصلی تعیین قیمت این محصولات است.
  • نوع و کیفیت متریال
    کیفیت متریال استفاده شده در هر دو نوع میز اداری بیشتر به سازندگان و تولید کنندگان آن‌ها بستگی دارد؛ اما عمدتا میزهای کلاسیک به دلیل استفاده از چوب و متریال طبیعی از کیفیت و وزن بسیار بالاتری نسب به میز‌های دیگر برخوردار هستند. در حالی که میزهای مدرن از متریالی همانند شیشه و فلز و یا مصنوعات پلاستیکی ساخته می‌شوند به همین علت از وزن بسیار کم، کیفیت پایین و قیمت کمتری برخوردارند.
  • ابعاد و اندازه
    همانطور که پیش از این گفته شد میز‌های کلاسیک در مقایسه با نمونه مدرن از ابعاد بزرگ‌تری برخوردارند. در حقیقت شما می‌توانید میزهای مدرن را در هر سایز و ابعادی سفارش دهید اما میزهای کلاسیک از یک ابعاد مشخص و استانداردی برخوردار بوده و قابل تغییر نیستند؛ به همین علت باید در هنگام انتخاب و خرید به ابعاد و فضای محیط خود توجه داشته باشید.
  •  کاربرد
    اگر بخواهیم به کاربرد هر یک از میزهای مدرن و کلاسیک اشاره کنیم باید گفت که میز‌های کلاسیک بیشتر در دفاتر رسمی کاربرد دارند؛ زیرا میزان رسمیت موجود در فضای کاری را افزایش داده و جلوه‌ای فاخر و شکیل به محیط می‌بخشند. در حالی که میزهای مدرن بیشتر در شرکت‌های خصوصی که فضا و طراحی محیط کاری خلاقانه و مدرن دارند کاربرد دارد. برای انتخاب این نمونه از میزها باید محیط و دیگر وسایل اتاق نیز از سبکی مدرن برخوردار باشند.

خرید میز اداری

 

جمع بندی

انتخاب میز مدیریت مدرن و کلاسیک در درجه اول به روحیه مدیر و فضا و سبک طراحی اتاق بستگی دارد. دکوراسیون و تجهیزات و وسایل دیگر اتاق، سبک میز مدیریت شما را مشخص می‌کند. در صورتی که برای محیط اداری خود فضای گرم و رسمی را می‌پسندید میزهای کلاسیک انتخاب و گزینه ایده آلی است. اما برای اتاق مدیریت با طراحی خلاقانه و ظاهری ساده بیشتر استفاده از میز‌های مدرن مناسب است. امیدواریم با ارائه این مطلب تیم پویا چوب سورین شما را در انتخاب و خرید میز مدیریتی مناسب با فضای محیط کاری راهنمایی کرده باشیم.