امروزه پارتیشن‌ها به عنوان ابزاری کارآمد برای تفکیک یک محوطه به بخش‌های جداگانه مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. استفاده از پارتیشن به عنوان یک جایگزین با نصب آسان به جای دیوارکشی برای تفکیک اضافه مزایای زیادی دارد. پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند و با متریال متنوعی تولید و عرضه شده‌اند. استفاده از پارتیشن برای جدا کردن بخش‌های مختلف معمولا در ادارات کاربرد فراوانی دارد. پارتیشن اداری به راحتی نصب می‌شود و به کمک آن می‌توان فضای اداره را به بهترین شکل تفکیک کرد. در این گفتار مزایای استفاده از پارتیشن ادارای را مرور می‌کنیم.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP10

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

۷ مزیت استفاده از پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری معمولا در انواع شیشه‌ای تک و دو جداره، ام دی اف و آلمینیومی در بازار موجود هستند. هر کدام از انواع پارتیشن به راحتی برای تقسیم بندی فضا به قسمت‌های مختلف قابل استفاده است. برخی از مزایای عمومی استفاده از پارتیشن اداری عبارتند از:

“مقالات مرتبط : راهنمای خرید کانتر اداری مناسب

۱.قیمت مقرون به صرفه

یکی از راه‌های تقسیم‌بندی یک محوطه به بخش‌های مختلف استفاده از دیوار است. دیوارکشی نه تنها هزینه‌های بیشتری نسبت به نصب پارتیشن دارد بلکه برای انجام آن باید اداره چند روز تعطیل شود و پس ازاتمام کار محیط نیاز به پاک‌سازی دارد. علاوه بر این دیوارهای آجری و گچی عموما نیاز به مراقبت دارند و پس از مدتی باید ترمیم شوند. اما پارتیشن اداری با کیفیت نصب آسانی که دارد و برای مدت طولانی ظاهر نو و زیبای خود را حفظ می‌کند. از طرف دیگر اگر نیازی به پارتیشن نباشد به راحتی می‌توان آن را به عنوان پارتیشن دسته دوم فروخت؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت نصب پارتیشن از نظر هزینه نسبت به نصب دیوار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP2

۲. نصب و جابه‌جایی آسان

همانطور که اشاره شد اگر پس از دیوارکشی به هر دلیلی از تفکیک فضا منصرف شویم، تخریب دیوارکاری همراه با کثیفی محیط و مخل آرامش کارمندان است. با استفاده از پارتیشن‌ها می‌توان فضای اداری را دلخواه تقسیم‌بندی کرد و در صورت منصرف شدن به راحتی به حالت قبل برگردانند. ضمن اینکه هر زمان که تمایل داشتیم با جابه‌جایی راحت پارتیشن مدل تقسیم‌بندی را تغییر دهیم یا پارتیشن‌های جدیدی را اضافه کنیم.

پارتیشن اداری

۳. نمای شیک و امروزی

استفاده از پارتیشن اداری برای تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف محوطه اداره نمایی لوکس و مدرن دارد. پارتیشن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند و ظاهری شکیل و امروزی دارند. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای برای اتاق مدیر علاوه بر ظاهر مدرن و شیک می‌تواند به نظارت بیشتر مدیر بر روال کارها در تمام وقت اداری کمک کند.

۴. کمک به گردش هوا

استفاده از پارتیشن به جای دیوارهای گچی و آجری امکان گردش بهتر هوا در محیط را فراهم می‌کند. با گردش بهتر هوا در محیط فضای اداره مطبوع‌تر و انرژی کارمندان و مراجعه‌کنندگان بیشتر است. اختلال در سیستم تهویه هوا به طور موثری می‌تواند روند فعالیت افراد را با دشواری روبرو کند. به کمک پارتیشن‌بندی فضا این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP3

۵. کمک به نور پردازی محیط

کاربرد پارتیشن ام دی افی با رنگ‌های روشن و یا پارتیشن‌هایشیشه‌ای امکان استفاده از نور طبیعی در محیط را بهبود می‌بخشد. علاوه بر روشنایی محیط و استفاده از نور طبیعی که مضر نیست. با استفاده از پارتیشن اداری می‌توان در هزینه‌های برق هم صرفه‌جویی کرد.

“مقالات مرتبط : نحوه تمیز کردن رویه چرم صندلی های اداری

۶. تنوع بالا و نصب دلخواه

اگر بخواهیم برای پارت‌بندی فضا از دیوارهای آجری و گچی استفاده کنیم، ممکن است نتوانیم دقیقا همان مدل دلخواه فضا را پارت‌بندی کنیم چون نصب این دیوارها بسته به مقاومت و نقشه‌کشی ساختمان محدودیت‌هایی دارد. با استفاده از پارتیشن به راحتی می‌توان فضا را به همان مدل دلخواه پارت‌بندی کرد. از طرف دیگر متریال مورد استفاده در ساخت پارتیشن‌ها تنوع بالایی دارد. تنوع زیادی این محصولات می‌تواند نیاز هر سلیقه‌ای را پوشش دهد و با هر مدل ساختمان ست شود.

تنوع بالای متریال مورد استفاده در ساخت پارتیشن در رنگ و مدل قابلیت ست‌پذیری پارتیشن با مبلمان اداری و… را افزایش می‌دهد. برای مشاهده تنوع بالای انواع پارتیشن‌های اداری می‌توانید به وب سایت پویا چوب سورین مراجعه کنید. پوبا چوب سورین با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع مبلمان اداری، پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای اداری و سایر ملزومات اداری یکی از عرضه‌کنندگان برتر این محصولات در سراسر کشور است.

محصولات مرتبط : پارتیشن چوبی مدل PP5

۷. تمیز کاری آسان

تمیز کردن انواع پارتیشن اداری چوبی، شیشه‌ای و آلمینیومیبه راحتی و تنها به کمک یک دستمال مربوط ممکن است. قابلیت تمیز کاری آسان و حفظ نمای اولیه از برتری‌های استفاده از پارتیشن نسبت به دیوارکشی برای پارت‌بندی فضا است. دیوارهای گچی به سختی تمیز می‌شوند و پس از مدتی نمای اولیه خود را از دست می‌دهند و به ترمیم نقاشی مجدد نیاز پیدا می‌کنند. در مقابل پارتیشن‌ها هم راحت تمیز می‌شوند و هم با یک گردگیری ساده براق و درخشان می‌شوند.

سخن پایانی

در این گفتار اطلاعاتی پیرامون انواع پارتیشن اداری و مزایای استفاده از آن‌ها ارائه شد. پارتیشن‌ها به طرز کارآمدی برای تقسیم‌بندی فضا به بخش‌های مختلف قابل استفاده هستند و مزایای زیادی نسبت به سایر انواع تقسیم‌کننده‌های فضا دارند‌. از جمله این مزایا می‌توان به پارت‌بندی دلخواه محیط، تمیز کاری آسان، قیمت مقرون‌به‌صرفه و… اشاره کرد.